Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Nisan '07

 
Kategori
Kitap
 

Sizin memlekette eşek yok mu ?

Sizin memlekette eşek yok mu ?
 

O kapının ardından

Delidir ne yapsa yeridir. Suç sende bana okumayı öğrettin. Eh şimdi okuduğumu yazıyorum!...

Dün gece internet sayfalarında dolaşırken; güzel gözlüm bir eşeğin resmini gördüm. Bana o gözler bir şeyleri anlattı. Piyano çalar misali kitapların üzerinde parmaklarım dolaştı, ince sararmaya yüz tutmuş, saman kağıda basılı bir kitabın üzerinde durdu. Rahmetli A. Nesin ağbimin "Sizin memlekette eşek yok mu" adlı kitabı idi. Okudunuz mu !..

Sayfalarını çevirirken o günler, bu günler arasında med cezir gibi oldum.
Eğer o kitabı okumadınız ise tavsiye ederim. Bir tadım olarak aşağıya satırlarını aktardım.

ATAM İZİNDEYİZ
Atam, hâlâ yaşıyorsak:
Edepsizlik sayesinde!
Altı oku soruyorsan,
Politika dehlizinde!
Hele partin senden sonra,
Devrimlerin tavizinde
Vaşfedeyim halimizi,
Kalemime ver izinde!
Yobazlarla gericiler,
Onlar bizden daha zinde!
"Atam Atam..." derler ama,
Bir adınız var sizinde...
Halkçılıkla devletçilik:
Anlatamam, çok hazin de...
Çoktan beri sahteciler,
Ağır ceker her vezinde!
Tek umut var, o da yanlız,
Amerikan dövizinde!
***
Sorma Ata'm, halimizi,
Hal mı kaldı anlatacak!
İşte geldik dizindeyiz!
Yata yata çok yorulduk,
Tatil yaptık, izindeyiz!
***
Sanayide henüz daha,
Cafer için lazım diye,
Amerikan bezindeyiz!
Geçeceğiz Avrupa'yı
Ama şimdi izindeyiz!
***
Hocamız var, hacimiz var,
Uçan kuşa kuşa borcumuz var,
El oğlunun azındayız!
Ama bizi zor bulurlar,
Bahar, yaz, kış izindeyiz!
***
Evet doğru söylemişsin:
"Türk milleti çalışkandir!"
Bir de senin tezindeyiz!
Dinlenmekten yorulduk da,
Onun için izindeyiz!
***
Zinde kuvvet diye söz var,
Kimse bilmez adresini,
Ah zindeyiz, vah zindeyiz!
Bugün değil, bu yıl değil,
Çoktan beri izindeyiz!
***
İlerledik Ata'm öyle,
Şimdi görsen tanımazsın:
Amerikan tarzındayız!
Araşan da bulamazsın,
Otuz yıldır izindeyiz!
Sizin memlekette eşek yok mu ?
Ben eşekçi 30'a birde 38 ekledim .
Saygılar

 
Toplam blog
: 271
: 1289
Kayıt tarihi
: 20.02.07
 
 

Bütün canlıları seven, kendi penceresinden yaşamı anlamaya çalışan, onlardan bir şeyler öğrenmek ist..