Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Eylül '06

 
Kategori
Kitap
 

Sofranız şen olsun

Sofranız şen olsun
 

Sofranız şen olsun, İstanbullu bir Ermeni hanımın Takuhi Tovmasyan’ın Aras yayınlarından çıkan yemek kitabının adı. Aslında kitap basılalı iki sene oldu ama, hala duymamış olanlar olabilir diye düşünüp biraz bu güzel kitaptan bahsetmek istedim size.

Bu kitapta çok güzel yemek tarifleri var ve verilen tariflerin büyük bir kısmı İstanbul Ermeni mutfağından. Ancak kitabı alışılagelmiş yemek kitaplarıyla aynı kefeye koymamak lazım. Neden derseniz sadece yemek tarifleri yok kitabın içinde, yazar aslen Çorlulu olan ailesinin; dedelerinin, ninelerinin hikayelerini ve anılarını da serpiştirmiş kitabın içine. Bu anlamda yakın tarihe farklı bir pencereden güzel bir bakışta atmış diyebiliriz.

Yemekleri tarif ederken de sanki kapı komşusuna çaya gitmişte orada eşe dosta tarif verir gibi samimi bir dil seçmiş yazar. O yüzden isteseniz de kitabı salt bir yemek kitabı gibi görüp okuyamıyorsunuz. Her sayfanın içinde ayrı bir anı, ayrı bir hikaye, sizi kah gülümsetecek, kah üzecek ayrı bir yaşanmışlığın anlatımını yakalıyor gözleriniz.

Bana kalırsa kitabı alın ve öncelikle şöyle bir baştan sona okuyun tariflere fazla takılmadan. Ondan sonra içlerindeki güzel yemek tariflerinden de faydalanmayı sakın unutmayın. Zira ben tariflerin birçoğunu denedim ve çok memnun kaldım. Henüz denemeye cesaret edemediğim bir topik kaldı ama o da gerçekten çok zor bir meze olduğu için hala gözümü karartıp yapma girişiminde bulunamıyorum.

Topik dedim de aklıma geldi. Nohut, soğan, patates ve tahinden yapılan bu güzel Ermeni mezesini henüz tatmamış olanlarınız varsa size Nevizade’deki Boncuk restorana gitmenizi öneririm. Oranın topikleri gerçekten harika oluyor ve şu anda İstanbul’da iyi topik yapan nadir yerlerden biri.

Kitabınızda sadece sofranızı güzelleştiren güzel yemekleri değil aynı zamanda anılarınızı da paylaştığınız için daha doğrusu bizi sofranıza davet etme inceliğini gösterdiğiniz için ellerinize ve kaleminize sağlık Takuhi hanım.

 
Toplam blog
: 130
: 5076
Kayıt tarihi
: 08.08.06
 
 

Ege Üniversitesi Protohistorya ve Önasya Arkeolojisi bölümü mezunuyum. Şu anda Marmara Üniversitesi ..