Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Haziran '07

 
Kategori
Siyaset
 

Solcular nereye -2

Solcular nereye -2
 

ÖDP genel başkanı Ufuk Uras’ın adının DTP’liler tarafından kendi bağımsız adaylarıymış gibi açıklanması üzerine “Solcular nereye?” başlıklı bir yazı yazmıştım (1).

Bu yazıya gelen “Haber yanlış, ona bağlı yorum da“ başlıklı bir yorumda yeteri kadar araştırma yapmadan bu yazıyı yazdığımdan sözediliyordu. Oysa bu yazıyı yazmadan önce ve yayınlanana kadar oldukça ayrıntılı çalışmalar yapmıştım. Yayınlanan yazıdan önce dün gece yazdığım ve uzun süre yayına alınmadığı için yayından çektiğim bir yazım daha vardı. Uzun süre yayınlanmayınca bir hata mı var diye haberi yeniden okumuştum. www.odp.org.tr adresinde bir yalanlama var mı diye kontrol etmiştim ve 23 Mayıs’tan buyana sayfada güncelleme yapılmamış olduğunu görmüştüm. Bütün bunlardan sonra şu anda yayında olan yazımı yazmıştım.

Birgün gazetesine bakmak ise sonra aklıma geldi. Orada da bir yalanlama yoktu. 1 Haziran tarihli haberde ise “Bu arada DTP'nin, batı bölgelerinde hangi bağımsız adayları destekleyeceklerine ilişkin açıklamayı ise bugün yapması bekleniyor.” denilmiş (2). Yani ortalıkta ortaklıkla ilgili gizli saklı birşey yok. Bu cümle beklentiyi ortaya koyuyor.

Ortak aday kampanyası başladığında bu konuyu değerlendiren yazım bu konuyla ilgiliydi (3). 16 Mayıs’ta yazdığım “Solda ortak aday arayışları mı?” başlıklı yazımda merkez soldakiler dışındaki sol oyların milletvekili seçimine yetmeyeceğini anlatmıştım.

Ankara, İstanbul ve İzmir’de 3 Kasım 2002 seçimlerinde DEHAP’ın ve ÖDP’nin aldığı oylara bakalım (İlk oylar DEHAP, ikinciler ÖDP):

Ankara1: 30132 - 5579
Ankara2: 22577 - 4046
İstanbul1: 96915 - 9769
İstanbul2: 72682 - 7243
İstanbul3: 118356 - 8590
İzmir1: 56416 - 3390
İzmir2: 40651 - 2478

Ufuk Uras’ın “bağımsız” aday gösterileceği İstanbul 1. Bölgede, DTP’nin tek başına bir milletvekili seçtirecek oy potansiyel varken neden hiç aday göstermeyip Ufuk Uras’ı destekler? 22 Temmuz’da Ufuk Uras seçilirse sol oylarla mı seçilmiş olacak? 100 bin oy alınca bu 100 bin oyun 90 bininin DTP seçmeni olduğunu herkes bilmeyecek mi?

Bunları yazmamın nedeni haberdeki DTP listesinde görünen birkaç solcu adayın değerli insanlar olmasından kaynaklanıyor. Bu kişilerin asla sol olamayacak potalarda eritilmeye çalışılmasına bütün tepkim.

Zafer Üskül’le ilgili yazdıklarımın kanıtı da NTV web sitesinde bulunuyor (4). 1 Mayıs tarihli “Neden” programında Can Dündar ve Zafer Üskül arasında geçen konuşmanın bu bölümü şöyle:

“Zafer Üskül: Şimdi seçilmediğine göre bu durumda anayasanın 106. ncı maddesinde cumhurbaşkanına vekillik etmeyle ilgili maddede şu, şu, şu durumlarda ve diğer durumlarda cumhurbaşkanına meclis başkanı vekalet eder deniliyor.
Can Dündar: Bülent Arınç cumhurbaşkanı olacaktır seçime kadar.
Zafer Üskül: Bana göre gayet açıkça cumhurbaşkanı seçilmemesi halinde yeni cumhurbaşkanı seçilinceye kadar ona vekalet etmesi gereken kişi, anayasaya göre bana göre değil. Anayasaya göre meclis başkanıdır. “

367 konusunda yanılan Üskül, vekalet konusunda da yanılmıştı. Gerekmez dediği 367’yi açıklamak için kendince gerekçeler söylemiş ama vekalet konusunda söyleyecek birşey bulabileceğini sanmıyorum.

“Solcular nereye” yazısı konusunda “daha fazla araştırma” yapmam gerektiği eleştiri üzerine bu konuda yaptığım araştırmaları bu yazıda yayınladım.

(1) Solcular nereye? http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=44183

(2) Oran'ın ortak adaylığı kesin: http://www.birgun.net/bolum-56-haber-42445.html#haber_basi

(3) Solda ortak aday arayışları mı? http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=40734

(4) Neden Programı “Konu: Anayasa mahkemesinin kararı, 367 şimdi ne olacak?” http://www.ntvmsnbc.com/ntv/metinler/neden/20070501.asp

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..