Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Aralık '08

 
Kategori
Deneme
 

Son Nefes

Son Nefes
 

Şu gökyüzüne bak, şu denize bak be Ömer! İnsan bu diyardan nasıl gider? Gök desen gök, yer desen yer, bir de derya var ki... Günah işlemek için bile fazla güzel... Kadın gibi kokuyor nağmert. Bu dünya ne menem birşeydir? Acısı da tatlısı da içinde, güzeli de çirkini de burada. Herkes aynı kadına aşık, biri çıkmış “benim” diyor. Tuzak mıdır ödül müdür bilemedim. Kahve desen yasak, şarap yasak, tütün yasak. Bazen diyorum ki acaba şöyle bir kollarımı açıp göğe kaldırsam “Yarabbi, bütün günahları işledi bu kulun. İçki içti, zina yaptı, tütün içti. Suç kimdedir?” desem acaba o da yasak mıdır Ömer?

Şu denizin üzerindeki sandal var ya, aynı onun gibiyiz bu cihanda. Bir o yana, bir bu yana sallanıp duruyoruz. Dünya dediğin bir avuç rüya mıdır? Hep soru, hep soru... Sonra adım günahkâra çıkar. Neden bütün güzel şeyler günah? Zevk-ü sefa alemi değil midir bu alem? Zevk yalnızca rüyada olacaksa kimin için var? İnsan dediğin bi nefes, bir bedendir. Bir de nefis var ki onu terbiye etmek ölümdür Ömer, ölüm. Arsız bir çocuk gibidir. Güzeli gördü mü bakar, mey gördü mü dayanamaz kokusuna, tütün desen onun keyfi. Bir yer bir gök arasında sıkışıp kalmışız bu cihanda.

Bizi bu karanlık hücreye attılar ya, nefsimizi hapsettiler aslında. Benim ruhum nerede bilir misin? Ta uzaklarda, o canım deryanın sularında. Kadın koynu gibidir onun suları. Şöyle bir kenarından geçsen sıhhat dolar için. Nefestir o be Ömer, nefes... Gece yıldızlar da çıktı mı mehtaba, değme keyfime. Yakarım bir cigara, tüm hayatım boyunca yıldızları seyretsem yeter ya, onu da çok gördüler. Sahi ya Ömer, bir gün izin verirler mi bu delikten çıkmamıza?

<ı>Adam karanlık hücrenin küçücük penceresinden uzanarak bakmaktadır. Kafasını çevirip bir köşede oturan Ömer Hayyam’a bakar. O hala hayatla dalga geçer gibi gülümsemektedir.

<ı>

Ömer Hayyam’ın yanındaki meçhul kişi belki sen, belki ben, belki de bu hayatı anlamaya çalışan bir garip derviştir.

 
Toplam blog
: 128
: 1989
Kayıt tarihi
: 03.10.06
 
 

Gözlerini kapat ve düşün: bir cümle kaç kişide farklı etki yaratır? Birbirimizi anlamanın gittikçe z..