Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Mayıs '16

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Su çiçeği hastalığından ölünür mü?

Su çiçeği hastalığından ölünür mü?
 

görsel internetten alıntıdır


Genelde su çiçeği hastalığını doktorlar veya hasta sahipleri pek dikkate almazlar “Her çocuk geçirir, gelir geçer” derlerdi. Oysa su çiçeği hastalığından da ölünürmüş. Ben yıllarca önce bir yakınım 7 aylık bebeğini suçiçeği hastalığından kaybettiğinde olayın ciddiyetini anladım. Üstelik çocuk kaç kere doktora götürülmüştü ve yakın akrabalarından biri de doktordu. Çocuk doktor kontrolünde olduğu halde öldü. Daha ciddi önlemler alınsa, hastaneye yatırılsa, serum takılsa, çocuğa koruyucu ve rahatlatıcı ilaçlar verilse belki de çocuk kaybedilmeyecekti. Sonu ölüme gidebilen bir rahatsızlığı ciddiye almak için önce çocuk üzerinde sıkı bir anne baba kontrolünün ve iyi bir gözlemin olması gerekir. Ayrıca su çiçeği hastalığında kesinlikle aspirin kullanılmaması gerekir.

Su çiçeği hastalığı bütün vücudu sık aralıklarla sardığında zaten tehlike başlamış demektir, çocukları ısrarla doktor gözetiminde tutmalıdır ve lakayt doktorlara karşı gerektiğinde doktor değiştirmelidir.

Benim başıma ise çocuklardan biri kabakulak olduğunda gelmişti. Çocuğu doktora götürdüğümde “Önemli bir şey değil, kendi kendine geçer ve tekrar getirmenize gerek yok “ denilmişti. Oysa birkaç gün içinde çocuğun yanağı ve ensesi iki misli olmuştu. Ben derhal başka doktora gittim ve önce “Çocuğu doktora getirip getirmemem hakkında doğru bir karar verdim mi?” diye sordum ve doktor “Doğru bir karar verdiğimi” söyledi. Çok ağır bir antibiyotik tedavisi ile çocuğun boynundaki ve ensesindeki kalınlık düzeldi.

Doktorlar hastanın o anki duruma göre karar veriyorlar anne, babalar ise hastanın gidişini gözlemleyerek ve çocuğu gerekirse başka bir doktora götürerek lakayt olmayan kararlar vermelidirler.

Herkese sağlıklı günler diliyorum.

 
Toplam blog
: 627
: 3456
Kayıt tarihi
: 11.06.11
 
 

Kendi halinde yaşayan doğa tutkunu, sıradan bir vatandaş. İnsanların dış güzelliğine değil iç güz..