- Kategori
- Müşteri Hizmetleri
Taksi Sürücü Sertifikası şart

Engelliler icin özel taksi servisi
Ülkemizde taksi kullanma sertifikası olmayan taksi kullanamamalıdır.
Avrupa Birliğine gireceğiz diye özentimiz olmasın. Ülkemiz adına ve yararına olacak en ufak bir hizmeti gerektiği gibi başaramıyor ya da üretemiyorsak, hic olmazsa örnek ülkelerden ip uçları alıp bilinçlenmeliyiz.
Sadece (!) cebim dolsun gerisi boş zihniyeti demode oldu. Uzun vadeli başarı ve kazanç için, ülke şartlarına uygun bir sistem geliştirilmelidir.
İyi bir sistemle uygulanan meslek icraatı, mesleği sevdiren ve başarıyı tetikleyen unsurlardır.
Taksi sürücülüğü basit bir meslek değildir. Basitleştirilmemelidir.
Dolayısıyla taksi sürücü sertifikasına sahip olma koşuları yasallaştırılmalıdır.
Kurslar açılarak taksi sürücü sertifikası veren egitimler başlatılmalıdır.
- Taksinin içi dışı temiz ve bakımlı, teknik donamımı güvenceli ve eksiksiz olmalıdır.
- Taksi söförü müşterisine güleryüzlü ve saygılı olmalıdır.
- Taksi şöförü kılık ve kıyafetiyle, tavırlarıyla, konuşmasıyla kendisine ve mesleğine saygı ve güven duyduran imaja sahip olmalıdır.
Saygınlık kazanmak istiyorsak saygılı olmak durumundayız. Bu da bizim irademiz çerçevesindedir.
Ben senin arabana mecbur olduğum için değil güleryüzlü, güvenilir bir hizmet vereceğine inandığım için tercih edebilmeliyim. Bu da uzun vadeli müşteri kapasitesini artıracaktır.
Desteğe ihtiyacı olan yaşlılar, hastalar, engelliler taksiye binip inerken gerektiğinde yardımcı olmak mesleğin zarafetini simgeler. Nezaketli olmak bir insanlik görevidir.
Engelli bir blog arkadaşımızın yaşadığı bir olay beni çok üzdü. Dolayısıyla bu yazıyı yazma gereği duydum. Bayan arkadaşımıza taksiden inmesine yardımcı olmadığı gibi, arka koltukta katlı bulunan tekerlekli koltuğu zoraki dışarı çıkarıyor ve açıp bayanın oturmasına yardımcı olmadan yere bırakıyor. Düşünebiliyor musunuz (!) bu insanın ruh halini ve zihniyetini? Bu nasıl ücretli bir hizmettir bu nasıl insanlıktır?
Insanlık adına yüz karasıdır utanç verici bir durumdur.
Yaşadığım bu ülkenin Almanya'nın, "NRW" eyaletinde taksicilik sistemi örnek olarak gösterilir. Elbette sistem oturuncaya dek burada da kötü olaylar oldu hatalar oldu. Arada sırada ufak tefek olaylar olsa da istisnalar kaideyi bozmaz.
Her ehliyeti olan taksi sürücüsü olamıyor. Taksi sürücü kursalarına katılması gerekiyor. Ve eğitimden sonra sertifika alması gerekiyor.
1. 21 yaşını doldurmuş en az 2 senelik sürücü ehliyeti olması gerekiyor.
2. Belediyeden " iyi hal kağıdi" bonservis gerekiyor.
3. Şehiri iyi tanıdığına dair bilgi testi yapılıyor. Bunun için 30 soru içeren formda yanıtlanması gereken sorular arasında hastahane, tren istasyonları, havalimanı, oteller vb. önemli yerlerin bilinmesi gerekiyor. (3 soruya yanlış yanıt verme hakkı var.)
Bu testi kazanırsa daha sonra iki bilirkişi önünde sözlü imtihan gerekiyor. 3 sorudan iki tanesinin doğru yanıtlanması gerekiyor. Aksi halde başka bir soru soruluyor. Örneğin falan yerden falan yere en kestirme yol hangisidir gibi sorular.
4. Sağlık belgesi gerekiyor. Göz muayenesi, renk körlüğü, görme alan genişliği ölçüm muayeneleri içeriyor. Strese dayanıklılık testi yapılıyor.
Temel kurslara paralel yeterli ön bilgileri olanlar için hazırlanmış kurslar da var.
Haftada 2 kurs. 13-16 hafta arasında imtihana hazırlanma süreci var. (Kurslar ücretli)
Sevgiler, saygılar
Mine
05.12.2006