Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Kasım '13

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Tarator yapımı...

Tarator yapımı...
 

alıntı


Günler kısalınca, akşamdan sonra yatana dek "ne yesem " derdine düşüyor insan. Ben öyleyim sizleri bilemem.

Esikden yapmadığım, burnumu kıvırıp "ben bunu sevmem, yemem" dediğim herşey benim için revaçta bugünlerde. Aşeren hanımlar gibi dakika da bir isteklerim değişiyor, evdekilerine bakıyorum, onlarında benden aşağı kalır tarafları yok...

Havada, karada ne bulsam yerim arkadaşlar, hele damağıma uygunsa dokunmayın keyfime. Kediler gibi...

Tarator tarifi vereceğim, bir çok şekilde yapılışı var. Daha çok ızgara et, tavuk, balık yanında rahatlıkla tüketebilirsiniz. Slata yerine veya sos olarak da kullanabilirsiniz. Sizin arzunuza kalmış.

Ben bayat ekmek içi ile olanın yaptım...

Yapımı;

2-3 dilim ekmek için elimizle ufalıyoruz(ekmeği ıslatabilirsinizde), içine ceviz, dövülmüş sarımsak, zeytinyağı, limon, sirke ve tuz katıp karıştırıyoruz. Arzu eden tahin katabilir, ben katmamayı tercih ediyorum. Katarsam zeytinyağı katmamaya çalışıyorum.

Yenmeye hazır halde, üzerine maydanoz doğrayıp servis yapabilirsiniz.

Kabak, yoğurt ve havuçla da ayrı ayrı yapılıyor.

Ben kabakla yaptığımda, su buharında çok az buharlaştırıp, robottan ceviz, kabak, sarımsak, dereotu, zeytinyağı, yoğurt ve tuz ilavesi ile yapıyorum. Gerçekten çok güzel oluyor.

Öneririm...

Sağlılı günlerde tüketelim, keyifle...

 

Son kararlarınız hep mutluluk versin!

 
Toplam blog
: 59
: 22888
Kayıt tarihi
: 10.11.11
 
 

''Küçük bahaneler, büyük iyiliklere engel olur...'' ..