Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ocak '12

 
Kategori
Hayvanlar Alemi
 

Tavuk deyip geçmemek lâzımmış!

Tavuk deyip geçmemek lâzımmış!
 

Benim Fizan tavuğum.


Bir kaç yıl öncesine kadar tavuk deyince aklıma yumurta ve beyaz et geliyordu. Ama öyle bir hobici arkadaşım ile tanıştım ki tavuklarla ilgili tüm düşüncelerim bir anda değişti. Meğer ne kadar çok çeşit tavuk varmış da benim haberim yokmuş. Brahma, koşin, fizan, ispenç, kıvırcık habeş, australorp vs.vs. Hem de bunların renkleri büyüklükleri de kategorileşiyor kendi aralarında. Dev koşin, cüce koşin, layt brahma, gold brahma, daha neler neler. Kimisi görüntüsü için, kimisi sesi için, kimisi eti için, kimisi de yumurtası için. Hele bir tanesi var ki yıl 365 gün tavuk 364 gün yumurta veriyor. Akıllara zarar! Ben de girdim işin içine. 3-4 çift ayrı ırklardan aldım başladım beslemeye. Nasıl bir tutku bir bilseniz. Neredeyse tüm sorunlarımı unutuyorum onlarla ilgilenirken. Başka alemlere dalıp gidiyorum. Öyle kahve köşelerinde, jokey bayilerinde falan hayatımı tüketene kadar onlarla vakit geçirerek bir amaç edinmiş oluyorum kendime. Fiyatları da öyle pek ucuz da değil aslına bakarsanız. Benim bildiğim şu ana kadar en ucuzu 25 TL en pahalısı da 150 TL ama dediğim gibi beim bildiğim bu. Hele bir de döllü yumurta fiyatlarının tanesini duysanız dudak uçuklatan cinsten! Tanesi 4 TL ile 10 TL arasında değişiyor. Saplantı derecesine ulaştı bende bu tutku neredeyse ama rahatsız olduğum da pek söylenemez açıkçası bu tutkudan. Hem çocuklarım da hayvanlarla iç içe büyüyerek onlara da hayvan sevgisini aşılıyorum bir yandan. Çünkü hayvanı sevmeyen insanı hiç mi hiç sevemez benim hayat düsturum. Uzun lafın kısası ben tavuklarımı çok seviyorum onlar da beni çok seviyor. Hele kümeslerine yaklaştığımda bana karşı sevgilerini belirterek çıkardıkları sesler sanki sohbet ediyorlar benimle. Bu yaz yumurtaları sayesinde oldukça çoğaltmayı amaçlıyorum. Umarım başarılı olurum bu konuda.

Muhabbet ve sevgilerimle...

 

 
Toplam blog
: 106
: 1391
Kayıt tarihi
: 13.02.08
 
 

1976 Adana doğumluyum. Cumhuriyet Üniversitesi İşletmecilik bölümü mezunuyum. Evliyim. Adem Hamza..