Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mart '12

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Tavuk şiş nasıl yapılır

Tavuk şiş nasıl yapılır
 

Tavuk çöp şiş


MALZEMELER:

* 1 Kilo kuşbaşı tavuk
* 4/3 su bardağı süt
* 2 diş sarımsak
* 3 yemek kaşığı soya sosu
* 2 yemek kaşığı zeytinyağı
* 1 tatlı kaşığı nişasta
* kekiki pul biber, karabiber,
* gerekirse tuz
* Çöp şiş

YAPILIŞI:

* Ben tavukları bütün halde alıp kendim doğruyorum. Geri kalan kısmından tavuk suyu yapıp buzluğa atıyorum.
* Önce nişastayı bir kaseye alın üzerine diyer malzemeleri karıştırarak ekleyin içine sarımsakları ezip katın. Tuzuna bakın ihtiyaç varsa ekleyim. Soya tuzlu olduğu için genelde gerekmeye biliyor.
* Daha sonra tavuklarıda işlave edip iyice karıştırın. Üzerine sitreçle kapatıp buzdolabında en az 3-4 saat bakletin.
* Sosunu iyice emmiş olan tavujkları çöp şişe geçirin araları çok sıkı olmasın.
* Ben tost makinasında çevire çevire pişirdim. İsterseniz tavada da ayapabilirsiniz. Dökme tavanın varsa çok güzel oluyor.
* Yanına buharda haşladığım havuç ve bezelyeleri tavada tereyağı, sarımsak, tuz ve karabiberle az soteleyip garnitür olarak tavukların yanında ikram etim. Mutlaka deneyin özellikle havuçlar çok lezzetli oluyor.
* Tavuklarınız artarsa buzluğa koyabilirsiniz. Daha sonra kullanmak için buzdolabının alt kısmında çözdürürseniz daha sağlıklı olur. Afiyet olsun...
* http://lezzetlibiseyler.blogspot.com/2012/03/tavuk-sis-nasil-yapilir.html

 
Toplam blog
: 47
: 6692
Kayıt tarihi
: 10.11.11
 
 

Yemek yapmayı ve yedirmeyi çok severim. Bildiklerimi paylaşmak yeni şeyler öğrenmek en keyif aldı..