Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mart '12

 
Kategori
Dünya Mutfakları
 

Suşi yapımı

Suşi yapımı
 

Sushi yapımı


Geçtiğimiz günlerde yine güzel bir Worksop etkinliğine daha katıldım. Eğitim için önlüklerimizi ve bandanalarımızı taktığımız anda klasik Japon prensiplerini ardı ardına sıralandı. '' Yüzük yokkkk'' Hijyennn'' El yıkaaa'' diye bizlere seslenen bir şef beni hiç şaşırtmadı. Kendimi resmen dojo da hissettim.( Japon dövüş sanatlarının yapıldığı yer)  Bu arada kendisi ile de ortak bir noktamız varmış. Judocuymuş biz gayet iyi anlaştık. Arada judo hocası iyiii diye bana seslenmesi beni çok eğlendirdi. Zaten hemen yanında ben vardım. Yaptığı suşileri ilk önce ben tattım :) Türkçesi de çok güzeldi. Japonların Türkçeyi çok çabuk öğrenmesine oldum olası hayranımdır. Maşallah ve İnşallah kelimelerini hiç eksik etmedi. Şef nasıl oluyor bu diyorum. '' İnşallah güzel olacak'' diyor. Beğendiği zaman da '' Maşallah'' demeyi ihmal etmedi :) yaptığımız suşileri de bizler için paket yaptırıp içine de bayıldım Wasabi lerinden ve Zencefil turşularından koymuşlar. Hayatımda yemediğim kadar suşi yedim. Birazda tarifini sizlerle paylaşayım dedim.
Sebzeli sushi olan ROOL NORİ tarifini vereyim

Malzemeler:
Nori ( Yosun)
Salatalık
yeşillik
ve sushi pirinci

Öncelikle bire bir ölüçü ile baldo pirincini pişirin.
içerise varsa pirinç sirkesi yoksa elma sirkesi ekleyin. Bir kilo pirince bir su bardağı ekleniyor ve iki yemek kaşığıda şeker. Bu ölçüyü kendiniz ayarlarsınız.
Nori leri ikiye bölüp kullanın üstüne yarım cm kadar pirinci kenarları bir parmak boşlık kalacak şekilde yayın. Tam ortasına ince ince çöp şeklinde kestiğiniz salatalıkları ve yeşillikleri serip rulo şeklinde sarın. Sarma işlemini sitreç sardığınız bir Amerikan servisleri ile yapabilirsiniz. Dilerseniz içerisine yengeç eti ve mayonez ekleyebilirsiniz. Sos olarak soya sosu ile servis edebilirsiniz. Afiyet olsun...

 
Toplam blog
: 47
: 6692
Kayıt tarihi
: 10.11.11
 
 

Yemek yapmayı ve yedirmeyi çok severim. Bildiklerimi paylaşmak yeni şeyler öğrenmek en keyif aldı..