Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ocak '21

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Tembel Ciğerli misin?

Tembel ciğer nedir bilir misin?

     Hiç duydun mu?  

     Akciğerden bahsediyorum öncelikle bunu söyleyim.

    

     Tembel ciğer demek; günlük nefes alışverişi dışında, nefes açıcı faaliyetlerde bulunmayıp akciğeri olağan seyrine bırakmak demek. Yeteri kadar soluk alıp verdiğimiz için daha fazlasına ihtiyaç duymuyoruz maalesef. Neticesinde tam randımanlı çalışmayan ciğerlerimiz en ufak hastalıkta tıkanır ve görevini yapamaz. Hâliyle solunum sıkıntısı oluşturur, bizleri belirli bir süre zor durumda bırakır. Üstüne zararlı maddeleri tüketme, sağlıksız beslenme de eklenince astım ve koaha kadar götürür. Sonra o doktor senin bu hastane benim uğraşır dururuz.

     Peki akciğerlerimizi açmak mümkün mü?

     Evet mümkün. Spor yaparak her türlü açabiliriz.

     Spor yapmaya vaktim yok!

     Eve zor gidiyorum, deli gibi çalışıyorum, ekmek kavgasındayım sporu düşünecek durumum mu var, spor yapacak yer mi var… diyenlerden misin?

     Oturduğum yerden ciğerlerimi açamaz mıyım?

     Açabilirsin!

     Hiç yoktan iyidir diyerek şu bilgiyi veriyorum uygulamanızı tavsiye ediyorum:

     Gün içinde en az bir kez olmak üzere 8-10 defa derin nefes alıp verilecek. Ciğerlerimizi nefes alırken sonuna kadar havayla doldurup bir müddet tutuyoruz. Zamanı sana kalmış ama beş saniyenin altına inmemesi tavsiyedir. Sonra aldığımız nefesi sonuna kadar veriyoruz hiç içerde hava kalmayacak şekilde. Bunu dediğim gibi günde en az bir defaya mahsus 8-10 kez alıp vermekte fayda var.

     Bir müddet sonra ciğerlerinin açıldığını göreceksin. Sporla meşgul olunamayan durumlarda bu yöntem gönül rahatlığıyla uygulanabilir ve olumlu sonuç alınır. Bazı ameliyatlardan sonra doktorlar hastalarına üfürerek veya çekerek toplarla nefes idmanı yaptırır ciğer tembelliğinin önüne geçmek için. Ama her zamanki önerimiz spor yapmaktır bunu belirteyim. Hareketli vücut daima dirençlidir hastalıklara karşı.  

SAĞLIKLI GÜNLER DİLERİM

HARUN ATALAY

    

 

 
Toplam blog
: 51
: 275
Kayıt tarihi
: 15.02.11
 
 

"OKUMAK VE YAZMAK DÜNYANIN EN GÜZEL DAVRANIŞLARINDAN BİRİDİR" Bu düşünce çerçevesinde hareket etm..