Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

CENGİZ ÇETİK Yazar Şair

http://blog.milliyet.com.tr/cengizcetik

10 Mayıs '08

 
Kategori
Deneme
 

Ters bir adamı sen ne yaptın böyle?

Hani bazen bir düşünce alır insanı başka diyarlara götürür ya.. Hani bir rüya, bazen okyanuslarda bir yerlere götürür ya. İşte yaşanan ve yaşanmayan ne varsa ; içinden geldiği gibi, bir volkanın patlaması gibi, zamanı gelince patlayıveriyor. O zaman, en sessiz ortamda yaşayan bile bir kasırganın ortasına atıverir kendini. İşte hayatımızın iyi ya da kötü , tatlı ya da acı cilveleridir üzerimizde kalan.

Düşünün bir adam var içinizde . Siz ak diyorsunuz, o kara. Siz sevgi diyorsunuz , o acı. Siz karanlık diyorsunuz , o aydınlık. Bazen de bir tersliktir alır sizi baştan başa etkileyen bir başladımı zincirleme sürükler seni olayların içine doğru.

Seni sevdiğini söyleyenleri görmüyorsun, seni sevdiği bile belli olmayan birini düşüncelerinden atamıyorsun. , sen ne ters adamsın. Siir isteyenlere kulağını tıkarsın, istemeyenlere şiirler yazarsın. Seni tekrar tekrar kaydedenleri silersin. Seni sileni silemezsin ;sen ne ters bir adamsın

Toplumun kurallarını , çevrenin baskılarnı, kariyerini, arkadaşlarını her şeyi bir kenara bırakıp, yalnız birine yönelirsin ;o başkasına yönelir;sen ne ters adamsın be arkadaş. Bugüne kadar hiç kendini böylesine kötü hissetmemiştin. Kendini üç ayda nereden nereye getirdin.Sen ne ters adamsın arkadaş. Seni çekici bulanları duymaz kulağın, itici bulanlara , itici olmadığını ispatlamaya çalışırsın. Sen ne ters adamsın. Başkasını düşündüğünü söyleyenleri, düşünürsün, seni düşünenleri düşünmezsin sen ne ters adamsın Kaçanları kovalarsın, senin peşinden koşanlardan kaçarsın. Sen ters adamsın.

Kızım, sen bana ne yaptın böyle? Düşünemiyorum bir başkasını. Göremiyorum bir başkasını. Köreldi sanki çevremde ne varsa. Nasıl çıkacağım şimdi ben bu duyguların içinden , aydın düşünmeye. Kızım sen ne yaptın bana, küçük bir serçenin ürkekliği gibi ürkerek, beni de ürkütün her çırpınışında. Küçük bir serçem oldun çıktın hayatımda. Benim gibi yazıp da inanmayan birini nasıl getirdin bu duruma. Nasıl başardın beni bu tersliğim içinde yaşadığım bu anlara.
.................
Şaşar beşer şaşmaz derken, bir anda hiç beklemediğin bir noktada bulurken kendini, çelişkiler, çatışmalar beyninde iken, sen yine ne ters bir adam olduğunu gösterdin çevrene. Şaşar şaşmaz derken, şaştım işte. Şimdi sen mutlu musun? ama ben mutlu değilim , kendimi bu durum içinde yalnız kalmış hissederken.
Sen bana ne yaptın böyle kızım. Başkalarıyla konuşurken bile sen geliyorsun aklıma. Hiç kendimi böyle bir duruma düşmüş iken hissetmemiştim. Ne oldu bana böyle. büyü mü yaptın. Yoksa ben bir uzay boşluğuna mı düştüm?

Her günün içinde mutlaka bir an geliyor, geliyorsun gözlerimin önüne. Bir hastalık mı bu?Bir yalnızlık duygusunun içinden birine yürekten bağlılık mı?

Nedir diğer insanlardan farkın? gözümde onlardan üstün kılan şey. Geçmişteki tanıdığım insana benzemen mi? gözlerini farklı görmem mi? Nedir sokaktaki herhangi bir insandan daha üstün yapan özelliğin. konuşman mı? Yürüyüşün mü? Bakışın mı? Yoksa hepsi mi? Söyle, sen bana ne yaptın böyle kızım. Ne olacak şimdi?
........
Hani bir deli dalga gelir kıyıdakileri alıp götürür , çeker kendine ya. Hani sağnak bir yağmurun ardından sel gelir alır önündekileri sürükleyip götürür ya. İşte bazen insan oğlunu da bir düşünce alıp götürür bir bilinmezliğin ötesine. Ve selden, deli dalgalardan sonra çoğu zaman geriye bir yıkıntı kalır. İşte bazen insanı etkileyen derin duyguların yıkımından sonra da insanoğlunun yaşadığı bir dram kalır geriye. Bazen bir hayal kırıklığı bazen de sevinç çığlıkları ortalığın sessizliğini böler.
sevinçlerim karışmışsa,
günlerim çatışmışsa
hayatım değişmişse
bunun eseri sensin, küçük serçem
yarınım belirsizken, düşüncelerimde
plotoniklerde yüzerken, düşlerimde
tersliğimle yaşarken, günlerimde
sen bana ne yaptın söyle , böyle.
Söyle şiir gözlüm, ne olacak şimdi, biliyor musun? Ben bilemiyorum. dört bilinmezin içinde , bir bilinenli denklemin, çözümsüzlüğün, eylemsizliğin içinde boğuşurken görüyorum kendimi. Bazen de yıllar sonra ikinci bir depremin artçı şoklarıyla başlayacak, bir depremle bir enkaz olacağımdan korkuyorum. Korkunun ecele faydası olmasada .yaşanan yaşanmıştır içimde. yaşanmayan bırakır kendini bir enkazın altında kalarak. Kimbilir Belki de başlamıştır şu an o artçı şokları yaşamaya beynim...
Cengiz ÇETİK-10.05.2008-finike

 
Toplam blog
: 119
: 455
Kayıt tarihi
: 07.02.08
 
 

2017 Aralık ayında ilk romanım "POKENTRANLI GÖKMEN" okuyucusuyla buluşmuştur. Deneme- şiirler- öy..