Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mayıs '08

 
Kategori
Deneme
 

Bana ellerini anlat

Bana ellerini anlat
 

Bana ellerini anlat; hiç görmediğim ellerini... Üşüdüğünde ne yaparsın onları? Kollarını göğsünde kavuşturup koltuk altlarına mı saklarsın? Cebine mi sokarsın benim gibi?

Ellerini anlat bana; hiç tutamadığım ellerini... Sıkılınca nasıl oynarsın onlarla? Parmaklarını çıtlatıp sesini mi duymak istersin? Kulağını mı kaşırsın? Saçlarını mı karıştırırsın? Tırnaklarımı uzatsam diye mi düşünürsün, kessem diye mi? Hayat çizgine mi bakarsın, dalgın? Yelpaze yapıp yüzünü mü serinletmeye çalışırsın?

Ellerini anlat bana; hiç öpemediğim ellerini... Utanınca ne yaparsın onları? Saklayacak yer mi ararsın benim gibi? Çok terler mi avuçların? Dizlerinin arasına mı saklarsın? Yüzünü mü kapatırsın?

Bana ellerini anlat; hiç ısıramadığım ellerini... Kötü bir haber duysan üzülür mü onlar da seninle? Unutur musun onları o acıyla iki yanında? Düşer mi kesilmiş birer dal gibi?

Bana ellerini anlat; hiç bilmediğim ellerini... Üstünden damarları görünür mü heyecanlanınca? Kalbinin ritmini hisseder misin bileğinde? Mor perçemli bir çocuk görsen saçını okşamak gelir mi içinden? Üstüne konan bir uğurböceğini ezmeden avucuna alıp yeniden uçurmak ister misin?

Bana ellerini anlat; doyamadığım ellerini... Bir ekmeği bölüp paylaştırsan yeter mi tüm yoksullara? Doyar mı tüm Afrika? Ellerini birleştirip yağmurun altına tutsan bir şehrin tüm güvercinlerine yeter mi avcunda biriken su?

Ellerini anlat bana; hiç koklayamadığım ellerini... Bebekliğinin insanı sarhoş eden kokusu durur mu hâlâ parmak aralarında? Bir nilüferi koparsan avcundaki suda yaşamaya devam eder mi hala? Bir güle dokunsan daha mı güzel kokar o gül? Bir gelinciği öpsen uzar mı ömrü bir mevsim daha? Bir karanfil taksan yakana, dağılır mı tüm karanfillerin hüznü?

Bana ellerini anlat; hiç duymadığım ellerini... Nasıldır sesi? Sevinçten el çırpsan o sesten bir türkü çıkar gibi geliyor bana; öyle midir? Parmağını şaklatsan dünya yeniden kurulur değil mi; yanılıyor muyum?

Ellerini anlat bana; hiç kavuşamayacağım ellerini... Birine veda ederken kanar mı onlar da içinden?
.......

Celal Çelik - 9 Mayıs 2008 - İstanbul

Resim: http://m3d1c4t3d-dr4m4qu33n.deviantart.com/art/Hands-35226520

 
Toplam blog
: 431
: 3853
Kayıt tarihi
: 30.06.06
 
 

Anahtar kelimeler: Antep, İstanbul, Haziran, İkizler, Beşiktaş, MÜ İletişim Fakültesi, Gazetecilik. ..