Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Şubat '10

 
Kategori
Kitap
 

Teze konu: Abdülkadir Güler

Teze konu: Abdülkadir Güler
 

Güler'in kitaplarının kapak görüntüsü.


Kitaplar, hiç solmayacak bitkilerdir.” — Herrik

Kitaplardan önce kendimizi okumaya başlayalım.” —Mevlana

Ben kitaplarımı değil, kitaplarım beni ortaya çıkardı.” —Montaigne

*
Posta kutuma gelen gönderiler arasında özgün bir yapıt vardı. Eğitimci yazar Abdülkadir Güler, Söke’den göndermiş. Kırmızı-beyazın egemen olduğu bir kapak. Üzerinde gözüme ulaşan yazılar… ABDÜLKADİR GÜLER’ İN ESERLERİNDE HALK BİLİMİ UNSURLARI. Erciyes Üni. Fen ve Edebiyat. Fak. Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü öğrencilerinden Merve Nur USLUER’in hazırlamış olduğu bir tez çalışmasıdır. Tez Danışmanı Dr. Bayram DURBİLMEZ’in kılavuzluğu da elbette yadsınamaz. Güler’in hak ettiği güzel bir yapıt!..


Kitap 120 sayfa ve içeriğinde yer yer belge ve fotoğraflarla bezendiği göze ve gönle ulaşmaktadır. Arka kapakta yazarın yayımladığı kitaplarından kimilerinin görüntüleri var. Hemen altında Mustafa Kemal YILMAZ’ın bir değerlendirmesi…

Tez, güzel bir çalışma ve yoğun bir çaba sonucunda kitaplaşmış olup gelecek kuşaklara bırakılacak en özgün armağandır. İki bölüm olarak yapılan düzenleme zengin ve ayrıntılı. Hayatı ve eserleri, eserlerindeki halk inanışları, halk edebiyatı, bayram ve törenler, yöresel sözler, aldığı ödüller ve hakkında yazılanlar üzerine tematik bir inceleme gerçekleştirilmiştir.

Çalışmada yazarın doğumundan yaşadığı zamana dek bilgi ve belgeler sıralı. Onurlandıran belgeler de var. Yaşamını eğitime adayan bir insan için kimler ne dememiş ki. Çoğu kimselerin yanı sıra sayfalarda adımı da gördüm.

Bakınız ben bilmiyordum. Dostum Abdülkadir GÜLER’in mahlasının Âşık Geylâni olduğunu da bu yapıttan öğrendim. “Gül Üstüne” başlıklı şiirinde mahlasını kullandığı işte son dörtlük (s.16):

" Geylâniyim, gül âşığı / Gönlümdeki sarmaşığı / Kınalı Konya kaşığı / Gül üstüne, gül üstüne. ”

Kitaplaşan tez, değişik halk bilimi unsurlarını içeriğinden bu adı alması da uygundur. Milliyet Blog sayfalarında daha önce eğitimci yazar dostlarım Ünal Şöhret DİRLİK ile Recai ŞAHİN’in bu konudaki yazılarını da okudum. Folklorik ürünler yoğunlukta. Okunası ve örnek alınası bir çalışma, denebilir. Yazanı da yazılanı da kutluyorum!

Sevgili kadim dostum, meslektaşım Muhsin DURUCAN’a sevgilerimle… Nice yıllara…” Sözcükleriyle bana ulaştırdığı için Güler’e teşekkür ederim. Esenlikle başarılı çalışmalarının sürmesini dilerim.

*

Muhsin DURUCAN

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..