- Kategori
- Telekom / Mobil
This is TV - Tivibu

Ocak ayının sonlarına doğruydu, cep telefonum çaldı.
"İyi günler efendim, Türk Telekom'dan arıyorum. Siz bizim eski bir ADSL abonemizsiniz. Size 12 ay süreyle %12 indirim teklif etmek istiyorum. Bu indirimi 24 aylık taahhüt karşısında alacaksınız." dedi genç bir erkek sesi.
Sonradan anlayacaktım ki artık sokağın köşesindeki TT bayisi bile, "Ben TT'den arıyorum." diyor! Ben de arayanın sicil numarasını istiyorum ve "Kapatın, ben sizi arayayım." diyorum. Hoşlarına gitmiyor tabii ki bu tavrım. Dünyanın bir ucunda, saat sabahın üçü ve bıktım onların kampanya telefonlarından da Birsen'inden de Balık Korhan'ından da !
"Ne demek kardeşim. Başka gidecek yerimiz mi var! Madem indirim var, değil 24 aylık, 24 yıllık bile taahhüt verebilirim."
Benim aboneliğim 4GB kotalı ve ayda 29 liraydı. Demek ki şimdi 25.50 lira olacaktı. Bunun da anlamı yılda 42 lira avantajdı.
Günler geçiyor, mutlu-mesut hayatıma devam ediyordum. Biliyorsunuz, son zamanlarda TİVİBU diye bir şey çıktı. Gazetelerde, internet'te, TV'lerde reklamlarını görüyorsunuz. İnternet bağlantısı olan her yerde TV yayınlarını ve zengin video arşivini izlemenizi sağlıyor. Son söyleyeceğimi şimdi söyleyeyim: Muhteşem bir hizmet ve kim düşündüyse tebrik ediyorum. Ama öncelikle TTNet abonesi olmalısınız. Sonra da http://www.tivibu.com.tr/ sayfasından üye oluyor ve ilgili programı indiriyorsunuz. Hepsi bu. Standart üyeliğin aylığı sadece 1 lira ve tüm yerli&yabancı kanalları izleyebiliyorsunuz. Bir de Standart Plus üyelik var ki asıl teknoloji show'u burada başlıyor. Mesela, en sevdiğiniz diziyi izlemekteyken çocuk içeride ağlamaya başladı; gitseniz dizi kaçacak, gitmeseniz çocuk susmayacak ya da lavaboya gitmeniz gerekti, belki de çok susadınız. Reklam boşluğunu beklemenize gerek yok. Peki, ne yapıyorsunuz? TİVİBU'da canlı yayını durduruyor ve içeriye işinizi görmeye gidiyorsunuz. Bihter ve Behlül, Ezel ve Eyşan öpüşmek için sizin dönmenizi bekliyorlar. Siz de dönüp, "Tamam işim bitti çocuklar, hadi kaldığınız yerden devam edin." diyorsunuz. Yalnız, unutmayın, bu bekleme 15 dk ile sınırlı. Ya da bir filmi, diziyi o gün seyredemediniz mi hiç üzülmeyin, bir hafta içinde dilediğiniz zaman TİVİBU'da izleyebilirsiniz. TV'de seyredecek bir şey mi yok, açın zengin film arşivini, muhteşem ses ve görüntü kalitesiyle izleyin. Hele benim gibi çok seyahat edenler için ne büyük hizmet. Dünyanın öbür köşesinde aç laptop'ını, sanki Türkiye'deymiş gibi programları izle! Yok o kadar da değil ! Ne yazık ki TİVİBU yurt dışında izlenemiyor:(
Standart Plus üyelik 4 lira; ama 30 Nisan'a kadar o da 1 lira.
Cuma akşamı yürürken birden aklıma bir şey geldi. TİVİBU'nun büyüsüne öyle kapılmıştım ki bir şeyi atlamıştım! Benim limitli, 4GB ADSL aboneliğim vardı ve bu kota anında biterdi. Kota aşımı nedeniyle de yüksek faturalar ödeyebilirdim. Durum ciddiydi! Kimse de beni uyarmamıştı. Hemen Bağdat Caddesi'nde bir TT bayisine girdim ve duyduklarım karşısında şaşkına döndüm! Bunun üzerine 444 0 375'i aradım, cevap aynıydı. Nihayetinde Erenköy Türk Telekom Md'lüğüne gidip görevlinin karşısına oturdum. Sanki öncesinde onca görüşmeyi yapmamış gibi ve de sevimli bir yüz ifadesiyle; "İyi günler, ben dün TİVİBU'yu kullanmaya başladım. Öncelikle bu muhteşem hizmetinizden dolayı sizi kutluyorum; ama kafama bir şey takıldı. Benim ADSL aboneliğim limitli. TİVİBU'yu özgürce kullanabilmek için de limitsiz tarifeye geçmem gerekiyor, değil mi?" dedim.
Son 5 gün içinde herhalde 5 kez TT Call Center'la ve 4 ayrı TT Bayisi ile konuştum. Bilgi kirliliği inanılmazdı ve hepsinin verdiği cevaplar farklıydı. En doğru bilgiyi dün öğle saatlerinde aldım. Tüm konuşmaları aşağıda genel olarak özetlemeye çalışayım.
"ADSL hattınıza bağlı telefon numarası nedir efendim?"
"Numaram şu."
"Efendim, siz ocak ayında bir kampanyadan yararlanmışsınız ve 12 ay süreyle 12% indirim almışsınız. O süre bitinceye kadar tarife değişikliği yapamayız."
"Nasıl yani? Siz şimdi bana şunu mu demek istiyorsunuz: Beyefendi, sizin bizde 25.50 TLx12 aylık bir taahhütünüz var ve biz bu taahhütü 49 TLx12 ay'a çevirmek istemiyoruz!"
"Değişiklik yapamıyoruz beyefendi."
"Allahtan iyimser bir insanım ve iyi şeyler düşünüyorum. Ocak ayında milyonlarca insanı arayıp 12% indirim vereceğiz diye taahhüt altına aldınız ve sonra da TİVİBU'yu çıkardınız. Şimdi layıkıyla TİVİBU izlesem kota aşımından dünyanın parasını ödeyeceğim ya da TİVİBU izleyemeyeceğim! Ocak ayında beni arayan arkadaşınız, beyefendi sizin aboneliğiniz limitli. Birkaç ay sonra TİVİBU adında şöyle bir hizmet vermeye başlayacağız ve muhtemelen faydalanmak isteyebilirsiniz; TİVİBU ADSL kotanızı kullanacağı için aboneliğinizi öncelikle limitsize çevirmenizde büyük yarar var. Yoksa o gün geldiğinde tarifenizi değiştiremezsiniz dedi de ben, istemem mi dedim?"
"Haklısınız beyefendi; ama benim yapabileceğim bir şey yok."
Sakin olmaya çalışıyorum ve hâlâ iyimser düşünüyorum. Türk Telekom bu işe hiç düşünmeden, planlamadan, muhtemel problemleri tahmin etmeden atılmış olabilir miydi. Ne olacak benim limitli ve de taahhütlü vatandaşlarımın hali diye düşünmemiş miydi !
"Beyefendi probleminizi çözmenin bir yolu var aslında ama..."
"Öyle mi, nedir?"
"Hattınızı kapatır, yine açarsınız. Yeni hattınız ve seçeceğiniz tarife 3 iş günü içinde açılır. Yalnız, taahhütünüz gereği aldığınız indirimleri geri ödersiniz ve bir de 24 TL bağlantı ücreti var. Bu arada bilginiz olsun. Kotanızı ne kadar aşarsanız aşın ödeyeceğiniz max fatura 64 TL'dır."
"Güzel kardeşim, neden beni ocak ayında arayıp da bu indirim masalıyla hayatımı zora soktunuz? Neden hattım 3 gün kapalı kalsın, neden gereksiz bir 24 TL ödeyeyim? Benim durumumda kim bilir kaç limitli-indirimli-taahhütlü mağdur var. Hepsi hattını kapatıp açsa milyonlarca TL eder. Bu dediğinizi yapmayıp kota aşımını göze alsam ve ortalama 50 TL fatura gelse, 49 TL olan limitsiz imkanlarını kullanamadan aynı parayı ödemiş olacağım. 49 TL limitsiz hakkına ancak 64 TL ödeyerek kavuşabilirim ki bu da TT için yine fazladan milyonlarca TL fazla para tahsil etmek demektir! Neden elimizi kolumuzu bağlayıp, bizi çaresiz kıldınız?"
Call Center memurunun vereceği başka bir cevap yoktu !
Ben bu işten bir şey anlamadım! İyimser düşünüyorum; ama TT'un 25.50 TLx12 aylık taahhütümü 49 TLx12 ay'a çevirmek istememesini de anlayamıyorum! Böylece, limitli-indirimli-taahhütlü abonelerin TİVİBU izlemelerini mi istemiyorlar? Vardı bir mantıksızlık da, çözemiyordum.
Kafam karmakarışık girdiğim ikinci bayi, TT Bölge Md'lüğüne gidip falanca hanımı görmem halinde, İyilik Meleği o hanımın çaresizliğime dayanamayıp bir güzellik yapabileceğini söyledi:) Hey Allah'ım!
Girdiğim bir diğer bayi, 12 ay x 3.48 TL (aylık indirim tutarı) ödersem tarifemi değiştirebileceğimi söyledi. Sabır ver Ya Râbb'i Ya resulAllah.
Aldığım cevaplar o kadar farklı ve mantıksızdı ki tatmin olamıyordum ve gördüğüm her bayiye giriyordum. Üç gün sonra girdiğim bayi, numaramı verince, "Aa beyefendi sizin 2007'den kalma ödenmemiş bir borcunuz var!" demez mi !
"Hanımefendi nasıl olur? Benim tüm ödemelerim otomatik ödeme. Hesapta para olmasa bile hesap otomatik kredili."
"Nasıl olduğunu bilmiyorum efendim; ama borcunuz 34.50 TL ve bugün öderseniz, cezasıyla birlikte 72.51 TL."
Zil takmadan oynasam garip kaçar mı diye düşünüyorum bir yandan.
"Yahu, geçen 3 yılda onca işlem yaptım, sayısız konuşma yaptık. Neden bir Allah'ın kulu söylemedi bunu bana? Neyse, ödeyeyim borcumu da n'olcak benim şu kota meselesi?"
"24 ay tarife değiştiremezsiniz efendim."
"Kardeşim, ne 24'ü? 12 ay değil miydi?"
"TT Call Center'ı arayın efendim."
Çıktım, arabama bindim ve sakin olmaya söz verdim kendime. Bir yandan da Çaykovski'nin Fındıkkıran'ını çalıyorum ıslıkla! Yine 444 0 375'i çevirdim. Telefonumu açan robot kadına da sinirlenmedim ve sanırım 125. tuşlamadan sonra karşıma -benden öğreneceği bir şey olmayan; ama bana öğreteceği çok şey olan ses tonunda- bir bayan çıktı. Kararlı, net ve anlaşılır bir Türkçeyle günlerdir kimsenin anlatamadığını ve çözüm yolunu anlattı. Rahatlamıştım.
- TT Bölge Md'lüğüne gidecektim ve indirim kampanyamı iptal ettiğimi beyan edecektim. Ocak ayından bu yana yapılan indirimleri de iade edecektim. Yani, toplam 7 TL ödeme sonrasında limitsiz tarifeye geçebilecektim.
İşte günlerdir duymak istediğim mantıklı çözüm buydu.
Neyse, rahatladığıma göre size biraz da neymiş şu kota, o konuda bilgi vereyim. 5 günde sinir hastası oldum; ama epey bilgi topladım.
4GB limitli aboneler: 300Kbit hızla 30 saat, 600Kbit hızla 15 saat, 1000Kbit hızla 9 saat TİVİBU kullanabilirler.
6GB limitli aboneler: 300Kbit hızla 46 saat, 600Kbit hızla 23 saat, 1000Kbit hızla 14 saat TİVİBU kullanabilirler.
Yani, gün içinde internet'e bağlandığınız hızın gösterdiği değişikliğe göre kotanızdan yenen miktar da değişecek. Daha da anlaşılabilir olmak gerekirse: 4GB ile ayda 5-8 film izleyebilirsiniz.
Kota kullanımınızı, http://www.ttnet.com.tr/adsl-kota-sorgulama/ adresinden kontrol edebilirsiniz.
Özetleyecek olursak;
1.) Limitli paketinizle TİVİBU izlemek istiyorsanız, faydalanabileceğiniz süre sınırlıdır. Kota aşılınca ödeyeceğiniz fatura yükselir; ama ödeyeceğiniz en yüksek bedel 64 TL'dır.
2.) TİVİBU'yu dolu dolu kullanabilmek için limitsiz ADSL tarifeniz olması gerekmektedir ve tarife değişikliğini kolayca yapabilirsiniz. Tarife değişikliğini imkansız kılan bir indirim kampanyanız varsa, önce bu kampanyayı iptal ettirir, aldığınız indirimleri iade edersiniz, sonrasında da limitsiz tarifeye geçebilirsiniz. Limitsiz abonelik bedeli de 49 TL'dır.
3.) Limitsiz tarifeye geçmek istemiyorsunuz; ama limitli tarifenizle de dolu dolu TİVİBU mu izlemek istiyorsunuz ? O zaman, sizin için TİVİBU'nun henüz başlamadığına kendinizi inandırır, mutlu-mesut eski yaşamınıza devam edersiniz. Çocuk ağladığında koşarsınız, su-meyve-tuvalet ihtiyaçlarınız için de reklamları beklersiniz!
Ben ne mi yapacağım? Herhalde Türkiye'de olduğum zamanlarda çoğunlukla Tekrar İzle özelliğinden faydalanacağım. Aslında, yurt dışında da kullanılabiliyor olsaydı harika olurdu. Yani, benim aylık kullanımım 4-5 saati geçmez. Hal böyle olunca da limitli tarifemi değiştirmeye şu an için gerek duymuyorum.
Şimdi bilinçli bir TT abonesi olarak Türk Telekom'a tavsiyelerim var.
- TV ve basılı reklamlarda, web sayfalarında büyük puntolarla, TİVİBU hizmeti limitsiz ADSL aboneleri için uygundur diye belirtmenizde fayda var.
- Bazı Call Center elemanları ve TT Bayileri ciddi bilgi eksikliğine sahipler. Daha da kötüsü, sahip oldukları yanlış bilgilere kendileri de inanmış durumdalar. Bakın, ben doğru bilgiye günler sonra ulaşabildim. Mevcut hattımı kapattıktan sonra yeni tarifeyle tekrar açtırmak için 24 TL bağlantı ücreti ödeyip 3 gün de bekleme gerekliliğinden -2 aylık indirim bedelini ödeyerek- tarifemi anında değiştirebileceğim bilgisine ancak 5 günde ulaşabildim!
Yine de, her şeyin en iyisine layık ülkeme getirdikleri bu muhteşem hizmetten dolayı Türk Telekom'u kutluyorum.