Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '09

 
Kategori
Blog
 

Tıkta Benim de Tuzum Bulunsun

Tıkta Benim de Tuzum Bulunsun
 

www.fotosearch.com


Son günlerde blog camiasını bir tık aldı gidiyor. Yani tık üstüne yazı yazmayanı dövecekler nerdeyse. Efendim ben de olaylardan geri kalmayayım, tıkıma tık katayım diye müsadenizle blog kategorisinde biraz saçmalayım dedim de demesine tabii editörler yazımı yok bu blog yazısı olamaz deyip başka bir yerlere atmazlarsa.

Aslında bütün iş Hadise'den çıktı. Kızın adı bile olay baksanıza. Birileri onun adını kullanarak bir blog yazıp tık sayıları rekorlar kitabına aday olunca koptu kızılca kıyamet. Bu tıklanmalar MB sayfalarından mı geliyor, yoksa google'dan mı? Sadık okuyucu kitlesi nasıl hesaplanır? İşte bu sorular blog gündemine oturuverdi. Yapılan matematik hesapları matematikçilerin bile beynini karıştırdı. Bu blog camiası acaip, yani inanın blog tıkı hesaplamaları konusunda gösterdikleri üstün matematik bilgilerini çözülemeyen denklemler üstünde gösterseler dünyada çözülmedik matematik problemi kalmazdı. Bir yerlerde okumuştum, bazı denklemlerin çözümü için milyon dolarlara varan ödüller varmış. MB den para kazanan yok diye biliyorum. Madem o kadar meraklısınız matematiğe, çözün şu denklemleri, aldığınız parayı da tık sayısına göre blog üyelerine paylaştırın. Sevaba girersiniz şu kriz döneminde.

Bir de tık gündeme oturunca neymiş bu tık diye sözlüklere baktım. TDK'da şöyle bir anlamı var: "İnce ve küçük bir nesne ile sert bir yere vurulduğunda çıkan ses." Ekşi sözlükte ise daha matrak bir tanımlama. Aynen şöyle: "adanada çoğu sokakta bulunan kebap tezgahları. pek leziz olur bunların kebapları. zaten nedense pis olan çoğu şey güzel olur. çıkardıkları sesten dolayı (doğrama esnasında bıçağın tahtadan çıkardığı ses) bunlara tıktıkçı denir." İşte böyle bir şeyler. Bloglarda tıktıkçılar aslında kebapçılar mı?

Bir de en meselesi var. Yine TDK'dayız. Şöyle anlamlar var: 1. Bir yüzeyde boy sayılan iki kenar arasındaki uzaklık, genişlik, boy, uzunluk karşıtı:"Kumaşın eni. Yolun eni. Kâğıdın eni" 2. Hayvanlara veya eşyaya vurulan damga, işaret. 3. Başına geldiği sıfatların üstün derecede olduğunu gösteren kelime: "En iyi adamını yollamış buraya."

Burada sanırım üçüncü anlamında kullanılıyor. İkinci anlamı olsa kimse en olmak istemezdi herhalde. İşte bu en son yazı (buradaki en bloglarda en olmak kavramıyla ilintili değildir) tık tartışmalarında benim de bir tuzum olsun, lezzete lezzet katsın diye şey ettirilmiştir. Bu yazıda kimse hedef alınmamıştır. Her şey hayal ürünüdür.
 
Toplam blog
: 116
: 1883
Kayıt tarihi
: 24.10.06
 
 

Emekli Deniz Öğretmen Subayım. Felsefe ve yabancı dil eğitimi üzerine çalışmaktayım. Yazmak ise b..