Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ekim '07

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Tılsımını kaybettin

Tılsımını kaybettin
 

Arabada radyo açık, Leman Sam söylüyor “tılsımını kaybettin” diyor. Birden çok hoşuma gitti söz, düşünmeye başladım, bunun üzerine bir deneme yazılır dedim kendi kendime. Hemen sözlüğe baktım ne diyor tılsım için, diyor ki;

1 . Doğaüstü işler yapabileceğine inanılan güç:
"Hele bu Cumhuriyet sözünü ne seviyor, nasıl sihirli bir deyim, her şeyi bir anda değiştiriverecek bir tılsımmış gibi tekrarlıyor."- A. İlhan.

2 . Büyülü olduğuna inanılan şey

şarkıdaki insanın tılsımı da bunlardan biri mi acaba?

Bir insanın tılsımı nedir sahi? Bir insan tılsımını nasıl kaybeder, kaybedince ne olur? Nasıl görünür yakındakilerine?

İnsana doğaüstü güçler yüklemezsiniz aslında. Nelerdir insandaki tılsım. Mesela çok iyi diye tanımladığınız biri bir gün karşınıza inanılmaz bir kötülükle çıkarsa o insan gözünüzde iyilik diye adlandırdığınız tılsımı kaybeder. Kötüleşir, yok olur gider. Çünkü tılsımı kaybolmuştur ne kadar çabalasa nafiledir artık. Yüklendiği güzellik yok olmuştur.

Aşkın tılsımı kendiliğindendir, aşık olduğunuz insanın tılsımı ne zaman kaybolur? Aşk bitince kaybolur. Aşk devam ederken tılsım devam eder, hakarete de uğrasanız, incinseniz de devam eder. Çünkü kör olan bir yüreğin görmesi mümkün değildir, aşk kendi başına bir tılsımdır. Hayatta değer bildiğiniz ne varsa siler süpürür, aslında aşık olanı da. O yüzden benim yanımda aşığın şahitliği kabul edilmez. Aşık olanın tılsımı yoktur, tılsım yalnızca aşktadır. Aşık olanın büyüsü kaybolmuştur çoktan, aşk yaşamla ilgili insanı dik tutan her şeyi siler süpürür.

Dostluğun da bir tılsımı vardır, dostluğun da çok yerde gözü kör olur. Ama bir aşık gibi değil bir insan gibidir. Dostluğun tılsımı, dosta yüklediğiniz değerler yitirilmeye başladığında kaybolur.

Parayla kaybolur, menfaatle kaybolur. Dostluk ateşle denenmedikçe belli olmaz aslında, ama çok kolay ve sık kullanılan bir sözcüktür. Bu devirde tılsımı çoktan kaybolmuştur.

Gerçek tılsım hayattır. Hayatın tılsımı kaybolduğunda her şey kaybolur gider.

Leman Sam, kapalı bir havada, bu şarkısıyla beni uçurdu, bir yerlere götürdü.

Hayatımın çok uzaklarına düşmüş sevdiğimi sandığım bazı insanların niçin uzaklarda kaldığını bu şarkı anlattı bana.

Çünkü onlara şöyle diyordu yüreğim “tılsımını kaybettin arkadaşım, tılsımını kaybettin”.

Murathan Mungan “tılsım ve kum” şiiri ile bu duygusal denemeyi bitirmek ve Leman Sam’a teşekkür etmek istiyorum. Çünkü bazı dostlardan neden uzaklaştığımı anlattı bana iki sözcükle.

İçimdeki hayvanın suya indiği saatler
tılsım ve kum
gümüş kadar çıplak
altın kadar bulanık
sükut ve konuşmak
ve olmamış şeyleri hatırlamak
Hatıra diye
içimdeki hayvanın suya indiği saatler
dışındaki derin uyku
dile kaçtım
cinnetinden, cehenneminden
dile geçtim
dile gelmezken
uykudayken söylediklerim
kum söndü
tılsımla dindim

 
Toplam blog
: 283
: 1304
Kayıt tarihi
: 04.12.06
 
 

Nükleer fizik doktoru, şiir yazmaya çalışıyor, kalite yönetim sistemleri danışmanı, öykü deneme yaza..