Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Kasım '20

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Timur Selçuk'la olan anım...

Usta Sanatçı Timur Selçuk’la olan anım…

Sevgili Okurlarım, evet maalesef, çok sesli müziğin duayen ismi Timur Selçuk, 74 yaşında hayata gözlerini yumdu. Müzik hayatında 50 yıl geçiren Timur Selçuk Bey’in hayatını kaybettiğini bugün gün içerisinde kısa sürede yayılan ölüm haberinin ardından Twitter hesabından paylaşım yapan Gazeteci ve Yazar Enver Aysever’in, "Timur Selçuk'u kaybettik" demesi ile öğrendim.

 

90’LI YILLARIN ORTALARINDAYDIK! Rahmetli Gazeteci – Televizyoncu büyüğümüz Savaş Ay, o dönem için çok popüler olan A Takımı Programını haftada bir TGRT’de yapıyordu. Ben de henüz iki yıllık Halkla İlişkiler öğrenimimi tamamlamış, Tv’lerde mesleğime uygun bir iş bakıyordum kendime. Savaş Ay’ın A Takımı’nda rejide görevli bir arkadaşım vasıtasıyla kısa bir süre sonra sanırım bir Cuma akşamıydı canlı yayına davet edildim. Çok mutluydum. Programın canlı yayını saat 20:00’de başlıyordu. Ben saat 19:00’da TGRT binasına damlamıştım. Hemen yarım saat sonra programın sunucusu Savaş Ay’da kanala gelmişti. Kanalın Cafe’sinde bir müddet oturduktan sonra Savaş Bey’in nezaretinde ben ve diğer konuklar programın yapılacağı stüdyoya çıktık. Stüdyoda son hazırlıklarda bitince canlı yayın başladı. Başlarda program çok renkli geçiyor, ben de konuşulanlarla ilgili sık sık söz alıyor, kendimi ifade ediyordum. Gece yarısından sonra programın son bölümüne gelindiğinde ise, sanırım sabaha karşı saat 15:00 – 15:30 sularında olacak. O dönem yıldızı yeni parlayan Pop Sanatçısı Gökhan Tepe, Savaş Bey’in takdiri ve biz stüdyodaki konuklarında onaylamasıyla Timur Selçuk’un babası Musıkî tarihimize tek başına konser verme geleneğini getiren Türk sanat müziği bestecisi ve Devlet Sanatçısı Münir Nurettin Selçuk’un müziğini bestelediği “Dönülmez Akşamın Ufkundayız” parçasını canlı olarak, seslendirmişti. Bundan sonra programa telefonla rahmetli Timur Selçuk Bey bağlanmış ve böylesine büyük bir sanat eserinin henüz genç bir pop sanatçısı tarafından okunmasına bir anlam verememiş, bir hayli kızmış, tepkisini göstermişti. O genç yaşımda ne olduğunu tam olarak, anlamasamda kendisine hak vermiştim. Program arasında Pop Sanatçısı Tepe’ye, dünyanın sonu olmadığını ancak Dönülmez Akşamın Ufkundayız’ı seslendirmekle çok da doğru bir iş yapmış olmadığına inandığımı söylemiştim. Programdan kısa bir süre sonra Sanatçı Selçuk’u yakından tanıyan sevdiğim bir asker Binbaşı emeklisi ağabeyim, rahmetli sanatçı Timur Selçuk’un duruma çok üzüldüğünü söylemişti. Nihayet Dünya müzik çevrelerinde de büyük ilgi görmüş olan büyük sanatçı Münir Nurettin Selçuk’un müziğini bestelediği çok büyük sanat eseri olan Dönülmez Akşamın Ufkundayız, şarkısından bahsediyorduk. Düşünsenize… dillere pelesenk olmuş… efsane şarkı… dile kolay…

Rahmetli Büyük sanatçımız Timur Selçuk’un, hala "Ayrılanlar İçin", "Sen Neredesin", "Beyaz Güvercin" "İspanyol Meyhanesi" gibi parçaları unutulmazdır benim için. Hep dinlerim ve dinlemeye devam edeceğim. Tabii önemli oyunların müziklerini yapan, filmlere fon müziği besteleyen Timur Selçuk’u herkesler gibi kalbimde yaşatarak.

 

 

 
Toplam blog
: 643
: 67
Kayıt tarihi
: 20.02.17
 
 

Eğitim Durumu Halkla İlişkiler Yüksek Lisansı İsletme Fakültesi Sosyoloji Bölümü Gazeteci ..