Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Temmuz '08

 
Kategori
Doğal Hayat
 

Toprak kokusu

Toprak kokusu
 

http://baskabahar.files.wordpress.com/2007/06/38220703sunshower4gp5.jpg


<ı>Ooof of özlemişim toprak kokusunu be kardeş; penceremden başımı uzatıp cumba demir korkuluğunun arasından, asfalt yolda köpük köpük yağmur suyunu seyre daldım. "Hanımım koş gel! Yağmurun ve saksılardaki toprak kokusunun sende tadını çıkar. " diye seslendim.

Birlikte gök gürültüsü eşliğinde salkım saçak yağmuru seyrediyoruz. Hemen aklıma saçaklardan akan su ile yağmur almayan çiçeklerimi sulamak geldi. Ne de olsa yağmur suyunun "saf su" olduğu söylenir ama bu tez bence yıllar önce geçerliliğini kaybetti!

Havada o kadar çok ne idüğü belirsiz kimyasal gaz var ki, bence, yağmur suyunun saflığı tartışılır. Karşıdaki evin üzerine kadar uzayan ve orada ki küçük çardağın üzerini kapayan asma yaprakları arasında, her türlü olumsuzluklara rağmen yaşama mücadelesi veren mahalleli serçelerimiz yağmurda yıkanmanın verdiği keyif ile birbirlerine yazıya dökülemeyecek kadar güzel nağmeler ile kur yapıyorlar.

Bir de yağmur yağdığında denizlerdeki küçük balıkların su üstünde ağızlarını açarak yağmur suyu içtiklerini duymuştum. Yağmur suyu onların gelişimini tamamlaması ve etlerinin tat kazanması için gerekliymiş.

Karşı binanın çatısından akan yağmur suyundan, bir kova su doldurarak iç kısımda kalan çiçeklerimi sulamaya başladığımda; kasımpatı arasından korku dolu gözler ile beni seyreden bir kertenkele ile göz göze geldim.

Kendisini en son gördüğümde biraz daha küçüktü o günden bu yana biraz daha boyu uzamış ve renkleri sarı ve yeşile çalar olmuş. Atalarına küçükken çok eziyet verdiğim için bu kertenkelenin bakımını üstlenmiştim!

Bazen açık pencereden içeri girip ev halkını korkudan çek yat ve koltuk tepelerine çıkarıp, kendisinin ev halkına dinazor görüntüsü vererek kasıla kasıla yürüdüğünü görsem bile zararsız olduğu için onu korumaya devam ediyorum.

Ooof of yine yağmur bulutları bizi terk etmekte sessizce; gök gürültüsü çok uzaklardan geliyor şimdi kulağıma; hiç olmazsa akşam yemeğinde, roka ve maydanozlar arasında kızarmış bir lüfer olsaydı; kırmızı şarap veya rakı sizin olsun! Ben, vişne suyuna da razıyım ...


"Allah’ım, kuraklığı bertaraf edecek, bitkileri yeşertecek, yatanı kaldıracak, solanı canlandıracak, kapsamlı ve bol yağmur gönder bize.Allah’ım tepelerden boşanacak, kuyuları dolduracak, nehirleri akıtacak, ağaçları yeşertecek, bütün şehirlerde fiyatları ucuzlatacak, insanları ve hayvanları sevindirecek, bizim için temiz rızkları tamamlaya-cak, ekinleri yeşertecek, sağmal hayvanların sütünü bol edecek ve gücümüze güç katacak bir su gönder bize." <ı>Dua alıntıdır

M. Talip Girgin
Tüm yazdıklarım!

 
Toplam blog
: 438
: 826
Kayıt tarihi
: 07.01.07
 
 

Milliyet Blog'a hangi vesile ile kayıt olduğumu doğrusu hatırlamıyorum!  Bende birçoğunuz gibi ya..