Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mart '07

 
Kategori
Anılar
 

Tünel

Tünel
 

Yaşam süremizde bir kere o tünele girmişizdir. Orda göremediğimiz ama bizimle olduklarını duyduğumuz, hissetiklerimizlerle beraber yürümüsüzdür. Kimimiz o tünelin sonunda bilinmezliğin doyumuna ulaşmış, kimimiz gözümüzü bir kere açıp kapayarak real yaşama dönmüsüzdür. Belki bir rüya, bir anlık ruhumuzun ilahı duygularla hesaplaşması gibi. Bilinmezliğe ulaşanların bıraktıkları izler, bize kalan miraslar. Yaşamın kısalığını öğrenebilmenin hazzı, sevgiyi, saygıyı bu tünelde öğrenebilmek, öğrenebildiklerimizi, görmesek de, tanımasak da orda, bizimle beraber olamıyanlara, bildiklerimize aktarsak. Bize verilen minicik de olsa, her şansı değerlendirip, geriden gelenlere miras bırakabilsek. Yaşamın güzelliğini kardeşçe, dostça yaşayabilsek.

Gene anıların ortasına düstüm. Blog' daki yazılar okul sıralarına döndü gibime geliyor. Kusuruma bakmayın benim bir bahanem var, yaşlılık. Ya sizin ? Ders Türkçe :))

Öğretmenimiz almış karşısına veriyor bir fiil çek oğlum dili geçmiş, çek kızım misli geçmiş. O bu derken sıra bana geldi. Çek bakalım dedi. Fiili "Yozlaşmak" o da ne hayatımda duymadığım bir kelime, nasılsa kelimeler bir birine benzer misali başladım. Ben sen o biz siz, den sonrasını uyduramadım. Eyvah! Fiilin ne manaya geldiğini bilmezsin bir de çoğallaştırmaya başlayınca, ne uyum kaldı bende ne de kafiye. Allah tan zil çaldı da paçayı kurtardım. Valla ceza büyük herkezin içinde öperdi öğretmenimiz bizi, sonra ders arası, senle geçilen dalga çabası.
Seneler geçti o fiilin ne manaya geldiğini öğrendim.

Yozlaşmak:) Doğasında ki iyi nitelikleri sonradan yitirmek, tereddi "soysuzlaşma" etmek. Bir şeyin manevi niteliklerinden uzaklaşması. Vay vay vay ne fiilmiş bu, hele tekil değilde bir de çoğul olursa!...

Ama bana hak vereceksiniz 40 sene evvel ben nereden bilirdim ki. Kullanılan bir fiil miydi. Bak ben öğreneyim diye zamanımız da çok kullanılmaya başladı. Şimdi o sınıfta olsaydım öğretmenimiz beni öpemezdi. Artık manasınıda biliyorum. Fiili de çoğul olarak çekebiliyorum, dersem kendimi önemi atmış olurum? Yoksa birilerinin hakkını mı almış olurum. Yok bu yaştan sonra sahiplenmiyeyim, eskidende sahiplenmemiştim, bundan sonra olsam ne olur. O kadar sahiplenmişi varken.
Eğer eliniz de kelepir sade bir fiil'iniz varsa ben onlada idare ederim.

İçimde bir merak öyle bir merak
Ölümümden bir ay sonra bir güncük yaşamak
Ve dostu düşmanı
Şucüstü yakalamak.
A.Nesin

Saygılarla

 
Toplam blog
: 271
: 1289
Kayıt tarihi
: 20.02.07
 
 

Bütün canlıları seven, kendi penceresinden yaşamı anlamaya çalışan, onlardan bir şeyler öğrenmek ist..