Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mart '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Egoist

Egoist
 

Egoist: Fransızca köklü ego ben, bencil, hodbin. Kendini önce düşünen. vs.ansiklopedik açıklaması. Kelimenin açıklamasını okuduğumuz zaman bize biraz garip geliyor!..

Birisine sen egoist bir insansın desek, her halde hoş karşılamaz gibime geliyor. Acaba bu kadar kötü birşeymi dir bencillik.Tabii ki değildir sanırım. Niyemi diyecek olursanız. Kendinizi düsünmeyip diğerlerine eğildiğiniz zaman onlara yardımcı olacağınıza zarar verebileceğinizi hiç düsündünüzmü. Egoistliğin sınırlarını çizebiliyorsanız. O zaman emin olun belki de herkez sizden mümnun olacaktir.
Hergün gidip geçtiğim bir yol vardı. Bir noktasında kaldırım taşı oynamış. Aylar geçmesine rağmen hep dikkatle üzerinden atlıyarak geçiyorum. Belki sizde aynı yolu kulanıyorsanız eminim benim yaptığım şeyleri yapıyorsunuzdur.

Tabii sizin düşmeniz beni hiç ilgilendirmez. Ben bir egoistim. Bir gün aklıma şu takıldı aceleyle ya o taşı görmezsen, ne olur? Eminim düser ayağımı kirarim. Bu yaşta o kırığın iyleşmesi, masrafı, acısı da çabası, yok dedim.Bir usta tutup 3-5 kuruş verip o taşı yaptırdım. Cünki ben bir egoistim. Yanlız kendi ayağımı düsünürüm...

Mahallemizin bir köpeği var her kez ona bir şeyler veririr karnını doyururlar. O da mahalle sakinlerini tanıdığı için yanlarına gelir kendini sevdirir. Bir gün benim yanımada geldi.Ben bir egoistim. Ben seveceksen severim onun gelmesi beni ilgilendirmez. Ya kafası karışıksa severken beni ısırırsa. Ya hastalıklıysa kuduz filan. Al başına derdi. Kafam takılmaya başladı . Her geçişimde önümede çıkıyor. Ben bir egoistim. Yol benim sokak benim. Ya bana hastalık bulaştırırsa.

Git iğne ol hastane kapılarında sürün çekeceğim acıda cabası. Taktim boynuna ipi götürdüm bir veterinere bastırdım aşiyi hayvana, benim canım yanacağına onun canı yansın, doktor benim oramı buramı yoklıyacağına onun yoklasın diyerek.Şimdi rahatim önüme çıktığı zaman. Ne de olsa ben her zaman kendimi düsünürüm. Ben bir egoistim.

Yazın benim pencereme Güneş direk girer Allahtan biri bir ağaç dikmişte gölge oluyor .Ona teşekkür edecek değilim egosunu tatmin etmiştir diye düsünürüm yoksa niye diksın. Yazın sıcak günlerinde kovama su doldurur ağacın dibine her gün 20 litre su dökerim. Ağacı düşündügümden değildir. Günesi kesipte beni gölgeye kavuşturduğu için. Dedimya ben egoist bir insanımdır kendimden başkasını düsünmem.
Sizin de böyle egoistliğiniz varsa o zaman iyi anlaşırız sanırım.
Saygılarla.

 
Toplam blog
: 271
: 1289
Kayıt tarihi
: 20.02.07
 
 

Bütün canlıları seven, kendi penceresinden yaşamı anlamaya çalışan, onlardan bir şeyler öğrenmek ist..