Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Aralık '07

 
Kategori
Haber
 

Türbanı Türkiye'nin yegane sorunu olarak göstermeye çalışmak.

Sayın Başbakan'ın türban konusundaki hassasiyeti devam ediyor. Kozan'da, türbanlı öğrencinin bir ödül töreninde kürsüden türbanı nedeniyle indirilmiş olmasının ve Başbakan'ın bu öğrencinin ailesini ve bu öğrenciyi aramasının yankıları devam ederken Rize'de de yeni bir türban krizi yaşandı.

Rize'de bir ödül töreninde, türbanlı bir öğrenciye, kürsüye çıkabilmesi için türbanını çıkarması gerektiği söylendi. Bu öğrenci, okul müdürüne Kozan'da yaşanan olayı hatırlatarak, kendisinin ne yapması gerektiğini sordu. Bu soru üzerine okul müdürünün öğrenciye, 'Orası Valilik. Nasıl gitmen gerektiğini biliyorsun. Sizi sevenleri zor durumda bırakmamak için gerekeni yaparsın.' dediği öğrenildi. Türbanlı öğrenci de türbanını çıkarttı ve kürsüye çıkarak ödülünü aldı.

Bu olayın Başbakan tarafından duyulması üzerine, Başbakan hemen harekete geçti. Başbakan'ın, bu öğrencinin babasını aradığı, öğrencinin babasına olayı sorduğu ve 'Konuyla bizzat ilgileneceğim.' dediği öğrenildi.

Rize Valiliği konuyu İl İnsan Hakları Kurulu gündemine taşıdı ve inceleme başlattı. Rize Valisi Kasım Esen ise 'yapılan incelemede çelişkili ifadelerin kullanıldığını ve öğrencinin başının zorla açtırıldığı hakkında bir bulgu olmadığını' belirtti.

Sayın Başbakan, insan hakkı ihlaline uğrayan her vatandaşı telefonla arıyor mu? Yoksa bu ülkedeki bütün insan hakkı ihlaleriyle bizzat Başbakan mı ilgileniyor?

Ben Başbakan'ımızın, konu ayrımcılığı yaptığını düşünüyorum. Türban meselesine verdiği önemi, türban meselesinden daha önemli meselelere vermediğini düşünüyorum. Başbakan'ımızın her konuya bu kadar duyarlı yaklaştığını zannetmiyorum. Sayın Başbakan'ın her konu hakkında bu kadar hassas olduğunu da düşünmüyorum.

Ben Sayın Başbakan'ın türbanla ilgili konulara doğrudan müdahale etmesinin altında, türbanı Türkiye'nin en önemli özgürlük sorunu olarak göstermek ve bu konuyu çözebilmek için çok yakında türbanla ilgili yeni bir yasa tasarısı hazırlanmasının önünü açmak isteğinin yattığını hissediyorum.

 
Toplam blog
: 301
: 1086
Kayıt tarihi
: 02.05.07
 
 

"1988 Adana doğumluyum. Oldukça başarılı bir öğrencilik serüvenimin ardından eğitimimi noktaladım..