Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Nisan '10

 
Kategori
Güncel
 

Türk halkı mutlu mu?

Türk halkı mutlu mu?
 

Huzur


Türk Halkı mutlu mu? Bu sorunun cevabı evet mutlu. Hem de çok mutlu.

Türkiye İstatistik Kurumu ( TUİK ) Yaşam Memnuniyeti Araştırması sonuçlarına göre Türk Halkının yüzde 85'i kendini mutlu hissediyor. Bunların % 31.1' orta düzeyde mutlu, % 46.6'sı mutlu, % 7.7'si çok mutlu. Hatta ayda 600 liradan az kazanan 100 kişiden 43' ü mutluyum diyor. Gazete haberi böyle.

Keşke durum böyle olsa. O zaman enflasyon yok, işsizlik yok, terör tamamen bitmiş, siyasi hayat barış içinde, üniversite sınavları kaldırılmış, trafik sorunu sona ermiş, memurlar ve işçiler ay sonlarını rahatlıkla getiriyor vs. vs. vs. demektir. TUİK bu rakamları nasıl yayınlıyor? Ya ben anlamıyorum ya da gazete yanlış yazıyor. Zira bugün bir çok Avrupa ülkesinde dahi mutluluk oranı bu kadar yüksek çıkmaz. Biz " nasıl bu kadar mutlu olabiliriz? " biraz düşünmek lazım. Hatta düşünmek değil gazeteleri şöyle bir karıştırmak lazım.

Ben de son 3 günkü gazetelere şöyle bir inceledim. Gördüğüm tabloya kendim de şaşırdım. İlk önce bir haftalık görüntüyü saptayayım dedim, ama gördüm ki üç gün yeter daha fazlası içimi kanatacak.

Evet , satırbaşları şeklinde, tablo şu:

__ Kocasını dövüp burnunu kesti,

__ Polis, öfkeli dede kurbanı,

__ Küfreden öğrenciye servis şöförü dayağı

__ Doğuracağım deyince, evli sevgilisi vurdu

__ Biber gazlı gasbçı dehşeti

__ Sigara içmeyin uyarısı yapınca öldürüldü

__ Kıskançlık cinneti: iki kişi öldü

__ 5 bin liralık dershane borcu, anneyi hapse, oğlunu mezara götürdü

__ Halis Toprak'ın genç eşi intiharı denedi

__ Gidişat uykumu kaçırıyor

__ Çocuklarını göstermedi diye eşini vurdu.

__ Zihinsel engelli çocuğa yine tecavüz

__ Emlakçıyı kaçıranlar tutuklandı.

__ Komşusu bıçakladı.

__ " Hasarı sen öde " dediler , intihar etti.

__ Dehşet öyküleri ( Meclise sunulan kayıp çocuk hikayeleri )

__ Bana umut bağlama, ben toprağa söz verdim.

__ Ezip öldüren ortak, 9 gün sonra tutuklandı.

__ Soygundan sonra çay keyfinde yakalandılar.

__ Gizeme çarpan gri otomobil aranıyor.

Bütün şıkları okuduysanız ne kadar iç karartıcı değil mi? Nedir bunlara sebep? Maddi veya manevi bir çok sebepler olabilir. Ama nedir bu dengesizlik, itidal kaybı, zayıf karakterlik, çaresizlik.

Esasında mutluluk araştırması yerine, mutsuzluk karşısında direncin bu denli zayıflamasının önlemlerinin araştırılması gerekir. Aklıma gelen toplumu rehabilite edecek psikolog, psikiyatrist ve sosyologlardan oluşan bir uzmanlar kurumunun veya bakanlığının kurulması gerekliliği.. Yoksa hergün gazetelerde okuduğumuz dehşet verici olayların giderek artacağı ortada.Belki bu düşüncem fantazi gibi gelebilir.Ancak düşünmekte fayda var.

Barış ve huzur içinde bir dünya dileğiyle.

 
Toplam blog
: 472
: 959
Kayıt tarihi
: 26.01.10
 
 

1945 yılında Adana'da doğdum. Galatasaray Lisesi ve Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültes..