Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Nisan '09

 
Kategori
Tarih
 

Türkiye halkı üzerine

Türkiye halkı üzerine
 

GENELKURMAY BAŞKANLIĞI, "TÜRKİYE HALKI" KAVRAMININ SINIRLARINI DARALTTI...

Dün(16 Nisan 2009) yayımlanan "Türkiye halkı" başlıklı bloğumda, Atatürk'e atfen söylenen "Türkiye Cumhuriyeti'ni kuran Türkiye halkına Türk milleti denir" cümlesini, Atatürk'e ait "Nutuk" ve "Söylev ve Demeçler"de bulamadığını yazmış ve bu cümlenin ilk kaynağını bana bildirecek arkadaşlara teşekkür edeceğimi söylemiştim.

Genelkurmay Başkanlığı'nın bugün yaptığı ikinci açıklamada, bu kaynağı öğrendim. Kaynak, Ayşe Afet İnan'ın "Medeni Bilgiler ve M.K. Atatürk'ün El Yazıları" adlı kitabıydı...

Bu kitabı, kimbilir kaç kez karıştırmama ve doktora tezimde de kullanmama rağmen nasıl hatırlayamadığıma hayret ettim... Herhalde yaşlanıyorum artık..

Bloğumu resimlendirdiğim bu cümle, yazılış şeklinden sanki milletin tanımını yapıyor gibi... Atatürk, önce "Millet" sözcüğünü yazıyor, sonra bunun altını çiziyor ve arkasından da sanki "Millet"in açıklamasını yapar gibi, "Türkiye Cumhuriyeti'ni kuran Türkiye Halkına Türk Milleti denir" cümlesini yazıyor.

Atatürk'ün, bu cümleyi yazdığı sıradaki düşüncesinin ne olduğunu bilemeyiz; ama o anki düşüncesi ne olursa olsun, "Türkiye halkı" ile "Türk Milleti" kavramlarını özdeşleştirdiği kesindir.

Genelkurmay Başkanı'nın dünkü açıklaması, medyada sınırları geniş bir kavram olarak yorumlanınca(doğrusunu isterseniz, ben de öyle yorumladım) Genelkurmay Başkanı, "Durun bakalım, o kadar da değil!" der gibi bugünkü ikinci açıklamayı yapmak zorunda kaldı.

Genelkurmay Başkanı da sanırım, Atatürk'ün yaptığı gibi "Türkiye Halkı" ile "Türk Milleti"ni kavramlarını özdeşleştirmek istedi. Bir anlamda, "Türkiye halkı" kavramının sınırlarını da daraltmış oldu.


NOT : Bu konuda daha ayrıntılı bir bloğu Pazartesi günü yayına vereceğim. Okumanızı öneririm.

cdenizkent

 
Toplam blog
: 979
: 1425
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

İstanbul doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimi İstanbul'da tamamladım. İstanbul Üniversitesi'nde..