Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Kasım '08

 
Kategori
Dünya
 

Türkiye için hangisi daha iyi: Obama mı, McCain mı?

Türkiye için hangisi daha iyi: Obama mı, McCain mı?
 

Beyaz Sarayın yeni sahibi kim olacak - McCain veya Obama ?

2 Kasım 2008 gecesi, saatler 23:30 gösteriyordu. Eşimin beş günlük yurt dışı iş gezisinden dönmesini bekliyordum. Beklemekten hiç hoşlanmam, olumsuz düşünceler bazen benliğimi esir alıyor. Kendimi oyalayacak bir televizyon programı aradım. Tercihimi, NTV ABD başkan adaylarıyla ilgili bir belgeselden kullandım. İki başkan adayın hayatlarındaki kesitleri ilgiyle izledim.

ABD Başkan seçimleri beni her zaman heyecanlandırmıştır. Adaylar arasındaki rekabeti izlemek bana keyif veriyor.

Yıl 1968, Amerikan ordusu Vietnam’da kanlı bir savaş yürütüyor, asla kazanılamayan bir savaş…

Bugün 40 yıl sonra, ülkenin en yüksek mevki olan başkanlık yarışında, yolları kesişen iki adam: biri Vietnam savaşında esir düşen ve hayatta kalmayı başaran, halkın gözünde bir kahraman McCain, diğeri ise Chicago idealisti, siyahi Obama.

Amerika’da durum bugün: ekonomik kriz boy gösteriyor, insanlar kaybediyor evlerini, işlerini, suç dosyaları kabarmaya başlamış…özetle Amerika zor günler geçiriyor.Durum geçmişteki 1968 yılından çok farklı değil.

Sonuç olarak, Buşh tarafından karanlığa sürüklenen Amerika’da değişim şart. Yeni Başkandan asıl beklene de bu.

Programı izlerken, Türkiye için hangi Amerikan başkanı daha iyi olur düşündüm, tebessümle.

Bana göre, her ikisi de Türkiye için iyi olamazlar. Çünkü, birileri Türkiye için iyi olabilmeleri için, ilk olarak Türkiye’nin kendi vatandaşlarına daha iyi olmalı.

ABD başkanlık seçimi benim için sadece ilginç bir sinema filmi gibi. İnsan olarak tercihlerim Obama’ dan yana.

Seçmenlerine seslenişi beni cezp etmişti :

“ Her gün bana hatırlatılıyor; gelişen olaylar veya evdeki eşimden kusursuz bir kişilik olmadığım. Başkan olarak da kusursuz olamam. Ancak size söz veriyorum ki dürüst olacağım, ulusumuzun yüz yüze kaldığı sorunlar hakkında. Ve daha önemlisi: çok çalışacağım daha iyi bir hayatınız olması için. Ancak sizin desteğinize ihtiyacım var. Biz hepimiz birbirimize muhtacız, eğer bu ülkede değişimi istiyorsak, el ele vermeliyiz.”

Benim ülkemin sorunları geldi aklıma… Gizlenen sorunlar… Daha dün canım yanmıştı şehit haberleriyle.

Bir arkadaşımın sözlerine katılmamam mümkün değil ”Bu yitik hayatlardan, hepimiz bir parça sorumluyuz…”

Tercihim neden Obama'dan yana olduğunu kısaca özetlemek istiyorum.
Obama, kendi değerinin farkında, fakat bunu göze sokmuyor. Görüntüsü açık, hareketleri doğal ve gülüşünü çok samimi buluyorum. Avda gibi değil. Görüntüsünde asillik ve kararlılık var. Davranışları havalı değil ki bu benim için çok değerli bir özelliktir. Genç ve dinamik. Siyah bir Kenyalı babanın ve Kancas’lı beyaz bir annenin oğlu ve onlarla gurur duyuyor.

McCain için ülke, arkadaşlık, asker onuru her şeyden öne geliyor. Bu durum onun yandaşlarını ve karşıtlarını da korkutuyor adeta.

Çok yakında, saatler sonra Beyaz Sarayın sahibini öğreneceğiz. Umarım Amerikalılar doğru başkanını bulur.

Nedense, sezgilerim Obama'nın açık farkla önde olmasına rağmen, McCain kazanacağını söyledi dün akşam programı izlerken. Ama bunlar sadece benim sezgilerim…

Ya biz? Biz ne olacağız?

Terörle ve bir çok sorun ile daha, nasıl baş edeceğiz ?

“Bu ülkenin gerçek düşmanlarını biliyorum. Elimden gelini yapmaya hazırım, bu düşmanların tamamını gerektiği yere gönderebilmek için. Bunu yapmaya hazırım, bu hayatımın pahasına dahi olsa.”

Bugün benim ülkem için bunları söyleyecek bir lider var mı sorusu içimi kemirdi.

 
Toplam blog
: 144
: 1854
Kayıt tarihi
: 13.03.08
 
 

Doğduğum ve büyüdüğüm şehir Kırcali, Bulgaristan. Yıl 1964. Makina Mühendisiyim. Evli ve iki çocu..