Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Haziran '22

 
Kategori
Dünya
 

Türkiye,NATO'ya hemen kanmasın

ZAFER Mİ?...NE ZAFERİ?

Bazı gazetelerin ve kimi televizyon kanallarının, Madrid'te imzalanan mütabakatı "ZAFER" diye sunmaları biraz fazla iyimserlik olmuştur.

Ortada, henüz "fol ve yumurta" yokken, İsveç ve Finlandiya'nın sanki NATO'ya dahil edilmiş gibi gösterilmesi doğru değildir.

-- İsveç ve Finlandiya'nın, "Teröre destek vermeyi bırakacaklarını" ve Türkiye'ye yönelik "Sanayi ihracatı konusundaki kısıtlamaları kaldıracaklarını" açıklamaları ve bunu da belgelendirmeleri, bana göre, "pek de güvenilir olmayan" bir gelişmedir. Bu bakımdan, Türkiye, bu iki devletin NATO'ya kabulü için "onay" vermekte acele etmemelidir. 

Çünkü, bu iki ülkenin 2-3 ay sonra, tekrar eski duruma dönmeyeceklerini kim garanti edecek...Bence, bu "geri dönüşe" , ne NATO, ne AB ve ne de BM müdahale edemeyecektir.

Bildiğim kadarı ile, "verilen ONAY"ın --"ben vazgeçtim, verdiğim ONAY'ı geri çekiyorum-- denmesi de mümkün değildir.

Bu ONAY'ın iptali, ancak tüm NATO ülkelerinin, eksizsiz tüm üyelerinin ONAY'ı ile mümkün olur. Bu da imkansızdır...Çünkü, NATO ülkeleri içinde "Türkiye'ye düşmanı" ülkeri buna razı etmek çok zor; hatta imkansızdır.

Şunu da ilave etmem gerekir, bu iki ülkenin NATO'ya dahil edilmesinin de, aslında Türkiye'ye bir yararı yoktur. Bu iki ülke nerede; Tükiye nerede?

NOT:  Devlet kademelerinden birinde görevli olduğum geçmiş zamanlarda, sabahları işe giderken, arkadaşlarla sabah kahvaltılarımızı yaptığımız bir pastane vardı. Sahibi Karadenizli bir kişi idi. Bir sabah, yanımıza geldi ve "gençler, NATO ve Türkiye çin ne düşünüyorsunuz?" diye bir soru attı ortaya...Hepimiz bir şeyler söyledik. Ben de, "Türkiye, Rusya'nın sıcak denizlere inmesini önlemeye çalışan NATO'nun bir bekçisidir" demiş ve ilave olarak da "Türkiye'ye, NATO dışından bir ülke saldırırsa bize yardım edecek" diye de ilave etmiştim.

Bu sözlerime, pastane sahibi güldü ve şöyle dedi: "Boş ver" dedi; "öyle bir savaşta NATO, Türkiye'nin cenazesine bile yetişemez"...

Türkiye'nin, NATO'ya alınması için ONAY vermeyi düşündüğü ya da düşündürüldüğü  İsveç ve Finlandiy'nın Türkiye'ye uzaklığı, bana bu anımı hatırlattı.

*

ABD de Devreye Girmelidir...

İsveç ve Finlandiya'nın verdiği sözler, ve imzalanan belgeler, Türkiye'nin, bu iki ülkenin NATO'ya katılmasına ONAY vermesi için yeterli değildir....ABD'nin de devreye girmesi ve Türkiye'nin güneyinde,-Fırat'ın doğusunda ve batısında- destekledediği ve tırlar dolusu silah, araç ve gereçle beslediği "terör örgütlerini"-- PYD/YPG/PKK-- de hizaya getirmesi gerekir.

Belki o zaman, Türkye'nin bu konudaki gayretleri "zafer" olarak anılır...

Sonuç olarak derim ki, "ZAFER"i falan bırakalım da, bu konuda "OYUNA GELMEMEYE" bakalım...

 

cdenizkent

 

 

 

 
Toplam blog
: 979
: 1425
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

İstanbul doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimi İstanbul'da tamamladım. İstanbul Üniversitesi'nde..