Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Kasım '08

 
Kategori
Haber
 

Türkiye nerde, biz nerde yaşıyoruz?

Türkiye nerde, biz nerde yaşıyoruz?
 

En çok soruyu çocuklar sorar. Çünkü her şeyi öğrenmeye ihtiyaçları vardır Hiçbir şeyi bilmezler. Hayatın bütün ögelerini tek tek öğrenmek zorundadırlar.

Biz de çocukken sorular sorduk. Kimimizin sorularını cevaplandırdılar, kimimizin soruları yanıtsız kaldı belki. Verilen cevapların ne kadarı doğruydu, o da başka bir konu.

Anne babaların doğrusu, çocuklar için her zaman aynı anlamı ifade etmez biliyorsunuz. Hatta büyüdüğümüzde anamızdan babamızdan farklı düşünebiliriz. Kuşak çatışması dediğimiz şey de zaten buradan çıkar ya...

*****

Çocukların adam yerine konup sorularının cevaplanmadığı, hatta daha da beteri soru sormalarının engellendiği toplumlardan biriyiz. Belki son yıllarda biraz aşama kaydettik ama, hâlâ çoğunluğu teşkil eden ailelerde çocuklar yeterince "insan" yerine konmamakta ve sorularına net cevaplar alamamaktadrdılar.

Şüphesiz bu durum onların yeterince yetişmesini de engellemekte ve kültür düzeyi düşük bir toplumun temelleri böyle atılmaktadır.

*****

Büyüdükçe insanların soru sorma duyguları azalır mı? Hiç sanmıyorum. Ama çocuklara göre daha az soru sormaz mıyız? Oysa her şeye aklı eren yetişkin biri olarak daha çok öğrenmek, bunun için de daha çok soru sormak zorundayız.

Fakat ndense çoğumuz, artık her şeyi biliyorum havasında, dağarcığımıza yeni bir şey ekleme ihtiyacı duymadığımz gibi, ahkâm kesip etrafa akıl vermekten de geri durmuyoruz.

Günlük hayatta siyasetin girdabına kapılıp durmadan yöneticilere çatan, onları tenkit eden ve aklınca onlara yol gösterenlere bakarsanız, çoğunluğunun benim gibi kendi hayatını bile doğru dürüst düzene sokamamış insanlar olduğunu görürsünüz.

Ekonomik, sosyal ve kültürel bazda belli bir mesafe katedenler, bizim kadar günlük politikaya bulaşmazlar ve durmadan herkese akıl vermezler.

*****

Pazar günü internette gezinirken bir haber gördüm. Bir şarap krizi yaşanmış... Nerde nasıl olduğunu merak ediyor değil mi insan... Hele içinde şarap ve kriz kelimeleri de geçince... Zaten haberi hazırlayanlar da belli ki böyle yapıp tirajı ya da reytingi artırmayı düşünmüşler.

Efendim, Amerika'da Başkan Bush, gider ayak dünyanın içinde bulunduğu krize çözüm bulmak amacıyla, ekonomik olarak söz sahibi 20 ülkenin yetkililerini Beyaz Saray'da toplamış. Ekonomoik krize çare bulmak için yapılan toplantıda, piyasa değeri hayli yüksek şarap ikram edilmiş.

Dünya ve Amerikan basınında işin bu çarpık tarafı haber konusu yapılırken, bizim basının ilgisini de Recep Tayyip Erdoğan'ın "şarap içmemesi" çekmiş ve Başbakanın bardağında su olması sanki bir kriz gibi duyurulmuş.

*****

Ben ekonomik kriz için 20 ülkenin Amerika'da toplandığını bu haberden öğrendim. Eminim benim gibi başkaları da vardır.

Çünkü bizim için dünyanın ekonomik krizine çözüm amacıyla toplanan 20 ülke arasında yer almamızın, hiçbir haber değeri yok, ama burada başbakanın şarap içmemesi önemli(!) bir haber...

Evde, bu tür siyasi işlerle pek uğraşmayan bir bayan ahbabımız vardı.

Hemen kendisine şu soruyu sordum:

"- Sence Türkiye dünya ülkeleri arasında kaçıncı sırada yer alır?"

"- Hangi açıdan?"

"- Genel olarak"

"- Peki dünyada kaç ülke var?"

Bu soru benimkinden de zor aslında. Çünkü dünyadaki ülke sayısı herkese göre değişiyor. Birleşmiş Milletler kayıtlarına göre 171 galiba... BM'ye üye olmayanlar da var. Neyse ben o kadar ayrıntıya girmemek için, "160 kadar" diye cevaplandırdım.

"- Sanırım 100. sırada filan..."

"- Biliyorsun, dünyanın bir ekonomik krize doğru gittiği söyleniyor. Amerika bu konuyla ilgili dünyanın en büyük 20 ülkesini toplantıya çağrmış... Bunların arasında Tükiye de var biliyor musun?"

"- Hadi canım! Türkiye dünyanın ilk 20 ülkesi arasında mıymış?

"- Elbette..."

"- O zaman neden biz bunu hissetmiyoruz?"

*****

Ben konuyu daha Erdoğan'ın şarap içmediğine getirecektim ama bu soru karşısında çarpıldım.

Evet olay budur.

Türkiye dünyanın ilk 20 ülkesi arasında yer alıyorsa, biz Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları olarak bunu niye farketmiyoruz?

*****

Birinci sebep herhalde, Türkiye'nin böyle önemli bir toplantıya katıldığını, bizim ancak başbakanımızın şarap içmemesi dolayısıyla öğrenmemizdir.

İknci sebep de durumumuzun farkında olup, "ülkenin bu zenginliği bize niye yansımıyor?" sorusunu sormamamızdır.

Gerisi lâf ü güzaf.....


 
Toplam blog
: 859
: 979
Kayıt tarihi
: 21.06.06
 
 

Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi ve İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi mezunu, ekonomik..