- Kategori
- Sanat Eğitimi
Üç Boyutlu Çalışmalar ve Sanat Eğitimi

Dört beş yaş grubu çocuklarda üç boyutlu çalışmar yaptırılırken; kum, ağaç, kil, plastilin, ilaç kutuları, kibrit çöpleri, mandal ve birim elemanlarla tekrarlı bütün elde etme çabaları dikkate alınmalı.
Üç boyutlu çalışmalarda madde,estetik değer ve ilkelerle yapıt ilişkileri
"Madde", "Estetik Değerler", "Estetik İlkeler" "Yapıt"
Madde:
Kum
Kil
Ağaç
Karton
Mukavva
Alçı
Birim Elemanlı Bütün
Estetik Değerler:
Form-Biçim
Çizgi
Boşluk -Doluluk
Estetik İlkeler:
Kompozisyon
Denge
Işık-Bağlantı
Yapıt:
Heykel
Rölyef
Seramik
Yüzey Değerlendirme
Bu yaş grubu çocuklar "Kil" çalışmalarından çok hoşlanırlar. Fizyolojileri için de geçerli ilk dokunma deneyimleri olduğundan; Kille oynamaları genellikle kabızlık çekilen bir yaşta oldukları için dışarı çıkma ihtiyacı da tahrik olur.
Biraz nemli kum kilin verdiği olanakları verebilir. Bu çalışmalar esnasında gruplaşarak özgür olmalarına olanak sağlanmalı. Ağaç blok ve taş blok çalışmaları çocuğa yaratma olanağı verir. Blokların değişik büyüklerde olması yaratmanın zenginleşmesine yol açar. Çocuk bunlarla kendi dünyasını meşgul eden ev, mahalle tren otobüs,helikopter, uçak ve ilgi alanına giren diğer nesneleri yaratma ;
Birim elemanlı tekrarlarla ritmik üç boyutlu yaratıcı çalışmalar yaparak da rahatlama olanağı bulur.
Çocuk tiplerinden "Karışık Tip" çocuk, üç boyutlu çalışmalarda daha başarılı olur.
http://www.mehmetkapcak.com