Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Aile ve Çocuk Danışmanı Burcu Polatdemir

http://blog.milliyet.com.tr/yasamsenin

06 Şubat '21

 
Kategori
Ruh Sağlığı
 

Umuda Yolculuk

Gün geçmiyor ki pandemiyle ilgi alanımıza giren ‘ internet dünyasındaki aktif hayatta’  yeni  bir yapılacaklar listesi ile karşılaşmayalım. Karşılaşmayalım yerine sanırım baskılanmayalım demek daha doğru bir kelime olur. Sürekli açtığınız başlıklarda ‘Bunu mutlaka denemelisiniz’, ‘Hala bunu görmemiş olamazsınız’ ,’İnsan hayata kaç kez gelir ki ‘tarzında meydan okuyan cümlelerle karşılaşmayanınız sanırım yoktur.:)

Yapmadığınızda ya da o yeni tavsiye edilen şey neyse denenmediyse kişide eksiklik duygusu yaratmak, uygulamadığı için satır altından yeniliklere açık olmadığıyla ilgili kişinin bilinçaltına verilen mesajlarla bezenmiş, hiç olmadı ; hala vakit varken yetişilmesi gereken;  olur da kaçırırsa ,kaçıran  kişiye  nasıl ötelenmiş hissi yaşatacaklarını oldukça iyi bilen sosyal medya pazarlaması bangır bangır duygulara saldırıyor.

Günümüz dünyasında reklam yapmak, eskiden kullanılması avam ve ucuz kabul edilen ‘pazarlama’ kelimesi bile artık bir başarı kabul edilmişken bunca şeye yetişmeye çalışmak da ayrı bir görev oluyor bir noktadan sonra  .Peki bununla neye ulaşılmaya çalışılıyor dersiniz?

‘Toplumun geneli ‘ diye  burada bahsedilen yer ; ‘instagram popüler dünyası‘ tahmin ettiğiniz gibiJ Burada her konu her olay yeni ve günceldir. Her an takipte kalmak, neler gelişiyor diye kendini ‘update ‘ (güncel) edip  uyarlamamak korkunç bir eksiklik! Aman sakın ha geride kalma .. Beni , bizi,  onları takip et biz de böylece takipçi, reklam, para kazanalım.. Sen de bunun karşılığında bize en kıymetli  zamanını, güncel hayatın koşturmasından kaçıp dinlenmek isteyen savunmasız ve bilinçsiz zihnini, olur da internetle bağlantın koparsa diye her yerden ‘online’ olma mecburiyetiyle tüm dikkatini onlara ver ve kolay kolay uzaklaşama..!

Nasıl bu hale gelindi diye soruyorum da ilk resim paylaşımıma gitti hemen ellerim hızlıca instagramda yaptığım ilk paylaşıma gittim.. 2013 daha yeni yeni instagrama alışmışım. Yıllarca insanın özelini bu kadar açık seçik paylaşmaması gerektiğini yıllarca savunan ben..Hatta bir çok kişinin ‘Bak nasıl da paylaşılıyormuş’ yorumlarına maruz kalarak hem de.. Tepki verdiğime bakmayın. Benim gibi onlarca kişi biliyorum daha fazlası olduğunu da tahmin edebiliyorum ama ispatlayamamJ

Gelin görün ki her birimiz ya yenilik düşüncesi, ya modernleşme isteği ya da kendini ifadede özgürleşme isteği bahanesini arkamıza alarak bunun bir parçası olduk. Geri dönüşü var mı ki diye soralım. Çok kişinin zaman zaman’ bir şeyler paylaşma, ‘like’ ve beğeni baskısından sıkıldım’ deyip ‘sosyal medyasız da gayet yaşanır’ diyerek hesaplarını dondurduğunu daha sonra artık hepimizin kanına giren zehir misali geri dönülemeyen bir yolda olduğunu fark etmiş ve  tekrar sosyal medyanın o büyülü dünyasına aynı hızla geri dönmüştür. Sahiden bu birkaç kuşak milyonlarca insanı  daha neler bekliyor  sahiden kestirmek zor..

Peki napalım? ‘Bu sosyal medya düzeninin kölesi olmayalım mı dersiniz?’  diye sloganvari cümleler kurmamı  beklemiyorsunuz sanırımJ . Bu saatten sonra girişilen bireysel  çabalar kendi çaplarında bir yere elbet ulaşır ama genele söylenecek büyük sözler faydasız kalacaktır. Herkes hayatına almak istediği kadarını alıp geri kalan artık kısmı geriye iade etmek isteyebilir. ‘ Ben faydalı bilgileri kullanayım ama bu saçma videoları izlemiyim’ demek bir seçenek midir ? Belki.. Ama aklı selim insanların oluşturduğu bir güruh varsa zaten çoktan sorunun ‘onun bunun ne yaptığını takip etmeyi çoktan bırakıp’ kendi içine, kendi dünyasına daha fazla zaman ayırıp hayatını ne yöne doğru devam ettireceğinin çalışmasını yapmış ve yapacak olanlardır. Orada haklı-haksız kazanç tartışmasından ,gerçek-yalan, doğru –yanlış ikilemini çözmeye ne zamanımız ne de bilinçli zihnimiz yetişir. Zaten onların istediği de düşünmeden eline telefonu alıp videodan videoya atlayan, her posta like atıp yorum yapan öylesine bir insan grubu.. Nasıl bir insan olduğunuzu size daha fazla reklam izletmek için yaptıklarını zaten artık hepiniz gayet iyi biliyorsunuz.  Müşteri memnuniyeti de uydurulmuş bambaşka bir yalan.. Eğer ‘Sosyal İkilem’  adlı belgeseli izlerseniz ne demek istediğimi çok daha iyi anlayacaksınız..

İyi haftalar ..

 

 

 
Toplam blog
: 82
: 140
Kayıt tarihi
: 12.04.15
 
 

Çocukların duygu ve davranışlarının sonuçlarından yola çıkarak ,çocuğun ruh dünyasında oluşan değ..