Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ocak '07

 
Kategori
Sivil Toplum
 

Umudumuz daha bitmedi !

Umudumuz daha bitmedi !
 

Çocuklar geleceğimizdir dersiniz, doğurduktan sonra artık onlar için yaşarsınız. Varolan görevlerinize bir yenisi, üstelik en ağırı eklenmiştir. Çocuğunuza iyi bir terbiye vermek, en iyi okullarda kapsamlı eğitim aldırmak, vs. vs. Çocuğum olmadığı için bu sorumluluğun ne kadar zor olduğunu yaşamıyorum, fakat bilmek ve hissetmek için zamanında çocuk olmak yeterli. Ve tüm bunlar isteyerek, severek, aile olabilmek adına dünyaya getirilmiş çocuklar.

Bir de bunun yanısıra, sizlerin çocukları kadar mutlu ve hiçbir şeye sahip olmayanlar, daha da kötüsü sokakta yaşayan çocuklar ve gençler var; sokak çocukları. Bir çoğunuzun bu çocukların isimlerini duyunca irkildiğini, bir adım geri attığını biliyorum. Bir "Umut Çocukları Derneği" üyesi olarak, sokakta olan bu çocukların hoş ve istenmeyen olayları olduğunu bilmek içimi acıtıyor. İşte bu yazıyı da bu yüzden yazıyorum. Bu çocukların çoğu eğitimsiz, maddi yetersizlikler içinde yaşayan ailerin çocukları, bir çokları aile planlamasını bilmeden "rıskını verir" zihniyeti güdülüp, fakat sonunda rıskını alamayan çocuklar, bazıları ve en acısı tecavüzler sonucu doğup sokağa düşenler. Hepsi bizim çocuklarımız edebiyatı yapmayacağım, çünkü bunun sizleri çok daha fazla irite ettiğini biliyorum, amma bu insanların yarıdıma muhtaç olmasının da onların seçimi olmadığını hatırlatırım. İşte bize de burada görev düşüyor. Sokaklarda bu manzaraları istemiyorsanız, bu çocukların eğitilip, rehabilite edilebilmesi için çorpaya bir tutam da siz tuz katın. Gerçek anlamda zor koşullarda, dernek başkanızmız Yusuf Ahmet Kulca'nın tamamen kişisel çabaları ve gönüllülerin katkıları ile ayakta durmaya çalışıyoruz. Devletten yeteri desteği sağlayabilmek için çalışmalar son hız devam etse de; yapılması gereken, eğitim, iş imkanı, yiyecek, giyim ve barınımı sağlanacak o kadar çok çocuk var ki.

Derneğin amacı; aillerinden maddi, hatta manevi nedenlerle kopmuş ya da kötü koşullar altında ailesi ile olan, madde bağımlısı ve güç koşullarlarda çalışan çocuk ve gençlerin her türlü sorumluluklarını üstlenip, topluma kazandırmak. Çeşitli kuruluşlarla işbirliği yaparak iş imkanları sağlamak. Kendilerine ve aillerine maddi, manevi yardımlarda bulunarak, aileleri ile ilitişimi sağlayıp, tüm olumsuz şartları ortadan kaldırmak.

Kendilerine iyi koşullar sağlanamayan bu çocuk ve gençlerin çığlıkları tüm ülkede yankılanıyor. Onlara da iyi imkanlar sağlayıp ülkedeki suç oranlarını düşürüp, eğtim düzeyini yükseltelim. Artık sokaklarda başı boş, madde bağımlısı, yiyecek lokması, giyecek abası olmayan, başlarını sokabilecekleri yuvaları bulunmayan çocuklar, bizim destek ve katkılarımız ile azalıp, hepsi kendine güvenen, üretici bireyler olarak sokaklarda sizin benim gibi dolaşacaklar.

Bizim tüm bunlar için umudumuz daha tükenmedi, siz de umudumuzun bir halkası olmaya ne dersiniz? İnanın bu ne çok zor, ne de ümitsiz bir durum. Yeter ki isteyelim. Gelecek, genç nesil ile renklenecek...

 
Toplam blog
: 17
: 531
Kayıt tarihi
: 20.10.06
 
 

Yazı yazmayı yaptığım işten çok daha fazla seviyorum. Lakin; bana para kazandıran işe, yazmaktan faz..