Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Portakal Çiçeği ve FISILTI

http://blog.milliyet.com.tr/elvince

10 Şubat '07

 
Kategori
Sevgililer Günü
 

Uyan güzel kız

Uyan güzel kız
 

Yalnızca yağmur yağdığında seviyorum bu şehrin insanlarını

Herkesin yüzü gözü ıslak, başları eğik omuzlarının arasında

Yağmur yağdığında... Herkes... Benim hep olduğum gibi...

Ceyhun Yılmaz neler düşündü bilmiyorum bu şiiri yazdığında... Bu kısa şiir içimde bıraktığı sızıya aldırmadan varlığını sürdürecek, başka yüreklerde sızılar bırakarak... Asla bilemeyeceğim bir nedenden ötürü yazılmış bir şiir; İNSAFSIZCA!!! Düşünmeye sevk ediyor beni... Her okuduğumda keskin ve kordan bir bıçak gibi beynimi, yüreğimi dağlıyor...

Yüreğimdeki acıya kimleri ortak edebilirim, kim anlar beni? Hep yağmur yağmasını mı beklemeliyim? Kanıksamalı mıyım kor yanığı dertlerimi ve her yağmur yağdığında benim olduğum gibi işte insanlar mı demeliyim? ...

Canım yanıyor günlerdir, daralıyorum... Şükür gemilerim batıyor rotasız, kaptansız…Sığ sulardayım oysa.

Canım yanıyor günlerdir, daralıyorum… Korkaklığım, iğdiş edilmiş basiretsiz insan yanlarım, yadsımalar içinde kıvranan yılan aklım… Ben böyle değildim oysa.Merhamet et yüreğim bana, aklım sen bana sahip ol…

Cehennem başkalarıdır ve o başkaları sabırla "cehennem başkalarıdır" der…Bahaneler çoğaldıkça ne kadar doğru gelir Cehennemin başkalarına ait olduğu… Oysa Cennet başkalarıdır!!

Kahvaltı soframda bir dilim peynir günlerdir beni suçluyor, "SENSİN!!" diyor "suçlu" diyor, "bu kadar umursamaz ve açgözlü olduğun için" ve "Cehennem asla başkası değil, gözlerini kendine çevir" diyor… Duyuyorum; ama cesaretim yok cevap veremiyorum…Midem bulanıyor günlerdir, yediğim bütün peynirler ağlaşıyor bedenimde, yas içindeler.

Devrilen kamyonda; üşüyen ellerini koyunlarına sokarak , düşlerinin bembeyaz ve en sıcak anını bedenine örtü yapmış kadınlar vardı…Vakit seherdi; ama onlar çoktan uyanmış, şükür nidalarıyla işe başlamışlardı bile. Süt sağmaya gidiyorlardı, süt alabilmek için bebelerine, şükrederek alacakları üç liraya…Süt sağmaya gidiyorlardı VE SEVGİLİLER GÜNÜ YOKTU AKILLARINDA. Akıllarında bebelerine alacakları süt ve yedi lira vardı…

İçlerinden biri uyuya kaldı yolda, aldırmadan kamyonun kasasında yüzünü yakan soğuğa, aldırmadan bu saatte sevdiğinin koynunda düş görüyor olması gerektiğini fısıldayan ruhuna…

Uyan güzel kız!! Kefenini at üstünden…

Yaşın on yedi, yeni gelinmişsin, gelinlik giyememişsin yokmuş paran. On beş günlük gelinken sen ekmek parası için gitmek zorunda kalmış sevdiğin uzaklara.Sen o uzağı yakın edebilmek için süt sağmaya gittin ömrünün değeri olarak biçilen yedi liraya…Düşünde sevdiğin, daldın sonsuz uykuya…

Senin sağdığın sütlerden yapılmış peyniri, artık soframda tutamıyorum, dayanamıyorum beni suçlayarak bakmasına, daralıyorum…Her sabah yüzüm gözüm ıslak oturuyorum sofraya, başım eğik omuzlarımın arasında…

Elinde kınası, alnında sevdiğinin mührü uyan güzel kız!!.SEVGİLİLER GÜNÜN KUTLU OLSUN!! HEDİYEMİZDİR SANA ÖMRÜNE DEGER BİÇİLEN YEDİ LİRAN...

 
Toplam blog
: 76
: 2902
Kayıt tarihi
: 06.11.06
 
 

"Yasamak sakaya gelmez,büyük bir ciddiyetle yasayacaksinbir sincap gibi mesela,yani yasamin disinda ..