Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ağustos '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Uyku beni bırakıp gittiğinde

Uyku beni bırakıp gittiğinde
 

Gecenin ortasında uyanıyorum. Şehir ölü gibi sessiz, ev de öyle...Sebebini bilmediğim bir korku çöküyor içime. Yatağımdan kalkıp mutfaktan bir bardak su alıyorum. İşe yaramıyor. İçimde herhangi bir ferahlama duygusu yok. Komşu evlerden birinden belli belirsiz bir müzik geliyor. Mırıltılı konuşmalara karışıyor notalar. Pencerenin önünde öylece duruyorum.

İnsan uykusu bölündüğü zaman keyifli şeyler düşünmüyor. Aklıma bin türlü olumsuzluklar geliyor. Kendimi onlardan koparmaya çalıştıkça daha da içine battığımı hissediyorum. Uyku beni çoktan bırakıp gitmiş durumda. Biliyorum çok geç gelecek. Gecenin içinde öylece duruyorum. Tüm dünya beni terk etmiş gibi geliyor.

Biraz okumaya karar veriyorum. Kitaplığın önünde elimde ikinci bardak su duruyorum. Şiir? Hayır hüzün verir. vazgeçiyorum. Kısa öyküler? Bir öyküyü bitirip hemen yenisinin içine giremeyecek kadar yorgunum. Yarım kalan kitabıma bakıyorum içim çekmiyor.

Biraz müzik? Nilüferden bir şarkı olsun mu? Peki olsun. Hüzün adlı şarkı geceye iyi gitmez mi? İyi ama şiiri hüzün verir diye reddetmiştin. Bu şarkıya hayır diyemiyorum. İçimi burkan bir girişi var şarkının. Ağlayacak mıyım? Hayır ağlamak olmaz şimdi. Ağlarken yakalanırsan sana sebebini sorarlar. Aynı evde yaşayanlar birbirlerinin kederlerini didik didik ederler çünkü.

"Yine mi geldin hüzün kapılarıma, hadi giyin kuşan gir odalarıma, yabancı değilim tanırsın beni, her veda sonrasında."

Edilen vedalar geçiyor gözlerimin önünden. En sevdiğim insanların gidişleri... Gidişleri ve dönmeyişleri... Fotoğraflarda gülümseyen yüzleri...

Şarkı bitiyor. Bir daha dinliyorum. Yatağımda öylece kıvrılmış oturuyorum. Kendimi çaresiz ve bu hüzünden asla sıyrılamayacak gibi hissediyorum. Ama biliyorum bu doğru değil. Yarın olacak, güneş doğacak yeni bir gün bana yeni bir ben getirecek. Bu geceyi sadece yarım bir gülümsemeyle anımsayacağım. Yabancı değilim bu hüzne ve sabahında doğan güzel güneşli güne...

Şarkı bitiyor. Tutamadığım gözyaşlarını silip uyumaya karar veriyorum.

Yarın yeni bir gün olacak... Hüzün, bir dahaki ziyaretine kadar çekip gidecek kapımdan... Ta ki uykuyu yitirdiğim sessiz bir geceye kadar...

Yarın yeni bir gün olacak... Güzel güneşli bir gün...

 
Toplam blog
: 408
: 1090
Kayıt tarihi
: 17.06.06
 
 

Gazetecilik okudum... Ama gazeteciliği sırf yazabilme serüvenine bir adım daha yaklaşabilmek için ok..