Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ekim '11

 
Kategori
Güncel
 

Van 7.2'lik depreme yenik düştü

Van 7.2'lik depreme yenik düştü
 

99 Depremi


Van’da 23 Ekim Pazar günü (bugün) 7.2’lik bir deprem oldu. 29 sn’e süren depremde 1000 kadar binanın hasar gördüğü söyleniyor. Maalesef bir o kadar da can kaybından bahsediliyor. Kesin ve sağlıklı bilgi henüz alamıyoruz. Televizyondan izliyorum. Film seyreder gibi.

Yıkılan bir binanın önünde toplanmış insanlar, binanın içinde yaşayan birilerinin olup olmadığını anlamak için bağırıyorlar “Kimse var mı?”. İçim titriyor. 1999 depremine gidiyorum. Gecenin bir yarısı İstanbul’da binanın sallanmasına uyanıp, 45sn. tir tir titremiştim. Ablamla birbirimize sarılıp, sadece bitmesi için dua ettiğimizi hatırlıyorum.

İlk şiddetli sarsıntının ardından, otoparka inip geceyi arabada geçirmiştik. Radyodan duyduğumuz haberlerle dehşete kapılmıştık, çünkü biz sadece İstanbul’da bir deprem oldu sanıyorduk. Oysa Gölcük’te pek çok yuva çoktan yıkılmış, canlar öte aleme geçmişti bile. Televizyonda seyrettiğimiz yıkım görüntüleri, aldığımız haberler, daha da kötüydü. Sonraki üç gün arabada yatıp, eve girdiğimiz her seferinde korkular içinde kalmıştım.

Yıllar sonra anlamıştım ki, o günlerde duyduğum korkunun sebebi deprem değil, depremin oluşturduğu yıkım ve çaresizlikti.

Aynı duyguları tekrar hissettim Van’dan haberleri izlerken. Elbette sadece empati kurabilirim. Gerçek anlamda anlayamam. Hayatını kaybeden canlara rahmet, yakınlarına sabır dileyebilirim. Açta, açıkta kalanlara ise Allah’tan yardım.

Çimen Erengezgin

23 Ekim 2011

 
Toplam blog
: 164
: 608
Kayıt tarihi
: 08.09.11
 
 

Yazar ve Yoga Eğitmeni ..