Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ekim '11

 
Kategori
Güncel
 

Türkçe nereye koşuyor?

Türkçe nereye koşuyor?
 

Avrasya Maratonu


Diller, insanoğlunun iletişim aracı. İleride neler olur bilemem, iletişim biçimimiz değişebilir. Ben kullandığımız araca yoğunlaştım bugün.

Her şey ve herkes gibi diller de değişir, gelişir, farklılaşır. Çünkü dil de bizimle birlikte yaşar. İşte size değişime bir örnek; eski filmlerdeki nezaket timsali Türkçe, bugün sadece gülümsetiyor bizi.

Dönem tüketim ve hızlı yaşam dönemi. Bu duruma Türkçe de uyum sağladı elbette.Cep telefonu mesajları, internet dili diye yeni bir kullanım biçimi oluşturdu gençler. Daha çabuk anlaşıyorlar. İyi mi kötü mü tartışmasına girmeyeceğim. Olanı dile getiriyorum. Zaman bunu gerektiriyor. Ben hala eski tarz yazıyor ve konuşuyorum, o başka.

Her yeniliğin ışığında Türkçe’nin değişimine de tanık oluyorum. Kullanım biçimleri, tonlamalar, dikkate alınmıyor, dil bilgisi ise hiç önemsenmiyor. Bir de yeni yeni cümleler var, manasını anlayamadığım. Fakat beni en çok hayrete düşüren, geniş kitlelere ulaşan, televizyonlardaki Türkçe kullanımı.

Haftasonu televizyon izliyorum. Pazar günü yapılan Avrasya Maratonu’ndan bir canlı yayın. İstanbul’da Boğaziçi Köprüsü üzerindeyiz. Haberi yapan genç muhabir geçen yılla bugünü kıyaslıyor. Ve “ köprünün kalabalıktan sallandığına şahitlik olmuştuk” cümlesini kuruyor. “Şahit olmuştuk” ya da “şahitlik etmiştik” değil. Doğru duyup duymadığımı soruyorum, birlikte izlediğime, “evet” diyor, “doğru”.

Pazar günü Avrasya Maratonu 33. Kez başarıyla koşuldu. Peki Türkçe’nin Maratonuna ne oldu?

Çimen Erengezgin

 
Toplam blog
: 164
: 608
Kayıt tarihi
: 08.09.11
 
 

Yazar ve Yoga Eğitmeni ..