Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Eylül '10

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Vatani görev 12 aya düşecek

Vatani görev 12 aya düşecek
 

...vatani görev...


Aşağı yukarı her dönem asker ocağına,"Askerlik kısalıyor!" haberleri düşer.
Çoğunlukla asparagastır bu haberler.
Yine de mehmetçik, bunlara inanmaya mütemayildir.

Bendeniz, Kıbrıs Harekatından sonra gittiğim 20 aylık görev süremde en az üç kez bu tür haberlerle karşılaştım.
O zaman "18 aya düşecek" haberleri vardı.
Benim dönemimde olmadı ama birkaç sene sonra gerçekleşti.
18 aya da düştü, 15 aya da...
Her haber gerçek olsa idi şimdiye dek "vatani görev" diye bir şey kalmamıştı!

Gelelim bu yeni habere.
Bence,askerlik vazifesi bu sefer 12 aya düşer.
Fakat çıkan haberlere göre,
15 aylık erat 3 ay önce terhis olacak.
Yani 12 ayını dolduranı eve göndereceğiz.

Peki 6 aylık giden, yaşı da biraz geçkin, yedeksubaylıktan vazgeçmiş erler ne olacak?
Onlar da 6 ay fazla askerlik yapacakmış.
Standart askerlik!

Yok böyle bir şey!
6 aylıklar korkmasın.
Kanun geriye doğru işlemez.
Kanun çıkarsa, 15 aylıklar 12 ayı doldurduğunda terhis olur.
6 aylıklar da 6 ayını doldurduğu zaman.

Bunu hukukçuya bile sormama gerek yok!
Bizim zamanımızda "yurttaşlık dersi" vardı..

 
Toplam blog
: 288
: 1185
Kayıt tarihi
: 18.01.07
 
 

Kendi halinde yazar, çizer, çapraz bulmaca çözerim. İki yüzyıl, bir binyıl gördüm. En sevdiğim hoca ..