Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '12

 
Kategori
Güncel
 

Vefat ettiği günü biliyorum da…

Vefat ettiği günü biliyorum da…
 

Resim İnternetten alıntı


Doğum tarihini (gün ve ay olarak) bilmediğimin yeni farkına vardım. Bize: İlkokulda 1880 veya 1881 diye öğrettiler.

“Ne zaman doğdu?” Sorusuna: 1880-81 diye yanıtlardık.

Yıl belirsiz olunca “gün-ay” konusuna kafa yormamışım demek ki…

Ay-gün hangi ay hangi gün; pek önemli mi?

Kendime yönelttiğim bu soruya; açık ve net bir yanıt veremiyorum.

 Verememek: Kendimi tanıdığım kadarıyla; “Evet” anlamına geliyor.

11.11. 1928 (Pazar günü) Tarihinde T.C Bakanlar Kurulu: Ulus Okullar Başöğretmenliği unvanını kendilerine vermiş.

Millet Mektepleri Başöğretmenliğini: On üç gün sonra; 24.11.1928 (Cumartesi günü) Tarihinde kabul etmiş.

Kendisinden sonra gelen Başöğretmenler ve öğretmenler: Milletin Mekteplerine; Milletin talebelerine ne gibi değerli  katkılarda bulundular; bu konuda tahmin yürütmek; beni fazlasıyla aşar.

Ayrıca adı geçen günü; talebelik yıllarımda  “kutladığımızı” hatırlamıyorum.

Dershane öğretmenliğinin revaçta olduğunu: Yirmi sene önce ülkeme döndüğümde fark ettim.

Fark ettiğim diğer bir husus da bizim zamanımızın öğretmenleri sanki başka bir gezegenden gelmiş gibiydiler.

Okula giderken; hendeklerden topladığımız papatyaları onlara hediye ettiğimizde acayip sevinirlerdi.

Şimdiki talebeler: Okula yürüyerek gitmiyorlar.

 Yeşil doğal çimli hendekler olsa bile…

 Papatyaların yerini; boş pet şişeleri, gazlı içeceklerin teneke kutuları almış.

“Eski çamlar bardak olmuş”

Devir değişmiş; talebe haklı, öğretmen de…

Papatyadan hediye olur mu?

 Öğretmenler gününü her ülke kendine uygun bir tarihte kutluyor.

UNESCO: 5 Ekim tarihini tavsiye ediyor.

Birçok Arap Ülkesi: 28 Şubatta kutluyor.

İran: Her konuda olduğu gibi sıra dışı…

 Din bilgini, filozof, 1965 Unesco ödüllü Hoca Murtaza Mutahhari’nin  öldürüldüğü- 2 Mayıs 1979 suikast- gününü öğretmenler günü olarak kutlamakta.

Benim için Allah’ın bir günü…

Unesco Ödülü: Kafama takıldı.

İnsanoğlunun ağzının suyunu akıtan beynelmilel ödüllere:

Nobel Unesco vb.  

Kimler lâyık görülür? Hayatta olanlar? Tarihte kalanlar?

Unutulmayana; bir zamanlar:

Avusturya, Macaristan, Afganistan, Fransa: Nişanlar armağan etmişler.

***

Ve

24 Kasım 1934 Tarihinde:

Nişanların en büyüğü; simgelerin en anlamlısı, en kutsalı; milleti tarafından; başöğretmenime verilmiş.

 ATATÜRK

Öğretmenim

Dünya var oldukça; 24 Kasımlar sensin…

GÜNEŞİM

23 Kasım 2012 Cuma

Alev Meisel/İzmir  

 

  

   

 

 
Toplam blog
: 584
: 853
Kayıt tarihi
: 01.03.07
 
 

Dinleyenin olmadığı yerde anlatmanın önemi! Nasıl YAZAN oldum. 'Yalnız doğar, yalnız göçer' eskile..