Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

perihan reyhan ALKAN

http://blog.milliyet.com.tr/pra

25 Temmuz '08

 
Kategori
Siyaset
 

Vekiller kendini asıl sanıyor!!!

Vekiller kendini asıl sanıyor!!!
 

asıl mı, vekil mi; anlamadım ben bu işi?!!


Ayıp yahu!.. Pes!...

Hoş kime söylüyoruz ki? Ayıp diyoruz, utanmalısınız diyoruz, gerçi az bile söylüyoruz da hiçbirinin de utanmaya niyeti yok. Utananları, vatandaştan yana olanları, gerçekten hizmet için gelenleri ise öylesi azınlıkta ki; sesleri çok cılız kalıyor milyonlarınki gibi!!!

Hani siz hizmet için gelmiştiniz, hani daha aydınlık ve ferah bir Türkiye içindi gelişiniz? Ne oldu, ne değişti, böylesi unutuverdiniz de “Ben, varsa yoksa ben” oldu düşünceniz?

Ama siz, pek çoğunuz küpünüzün beklentisiyle geliyorsunuz o meclise, gayretler, koşturmalar, çabalar hep kendi çıkarınız, kendi gelecek kaygınız, yandaşlarıma, yakınlarıma ne yararlar sağlayabilirim hesapları sizi oraya getiren, taşıyanlar ise, hâlâ aymazlığında hatalarının!!!

Gene mi ne oldu?

Olanlar oldu gene, gene kendi menfaatlerine geleni bir gecede hallettiler, daha KEY ödemelerini ki hakkıyla geri ödenmiyor olması yanı sıra aylardır görüşülüyor; oldu, olacak, şu tarih, bu tarih, şu şekilde bu şekilde diye insanları umundura umundura üç kuruş için inlettiler. Oysaki kendileri için hiç de hak etmedikleri bir gelirin hesabını bir gecede hallediyorlar!!!

Oysaki AKP Millet Vekili İbrahim Yiğit’in ( Yok öyle bir çalışma) dedikten bir gün sonra, hazırladığı teklifi TBMM Başkanlığına verdiği açıklandı. AKP Grup Başkan Vekili Nihat Ergün, grubun desteğinin olmadığını açıkladı ardından da.

Lakin dönem dönem gündeme gelmekte malumunuz bu tatlı emeklilik hevesi, kim olursa olsun iktidarda. Diğer partililerin ise, açıkça desteklemese de, pek çoğu bu fikre yandaş, yan cebime tavrıyla, kulis faaliyetlerinde hevesle koşturmada olduklarını da duymaktayız her gündeme gelişinde.

Millet Vekilleri ödenek, yolluk ve emekliliklerine ilişkin hükümleri düzenleyen 3671 sayılı kanuna göre emekli olabilmesi için 2 yıl bu görevi yürütmesi gerekiyor.

Kapatılma telaşı sardı ya hazretleri, emeklilik derdine düştüler, daha dün vatandaşa mezarda emeklilik kararını onlar vermemiş gibi utanmadan.

İstekleri 2 yıllık süre zorunluluğunun kaldırılması yanı sıra, emekliliğe kadar 1.500 YTL temsil tazminatı almak. İnsan sormadan edemiyor: Neyi temsil ediyorsun arkadaş, kendinden başka, bir gün olsun benim adıma, benim için ne yaptın, hangi konuda temsil ettin beni, ben bu değilim, sergilediğin zihniyet değilim ben ki temsil etmiş olasın beni?

Ve bu yasa 1 gün bile Millet Vekilliği yapana emeklilik hakkı sağlıyor, şu an emekliliğini hak etmemiş 150 Millet Vekiline de emeklilik hakkı sağlıyor dolayısıyla. Millet Vekili seçilemeyen ve derhal emekli olamayanlara da bu süreyi rahat geçirmeleri için de olanak sağlıyor, yani emeklilik süresi dolana kadar 1.500 YTL temsil tazminatı alacaklar.

Ben 30 yıl hizmet verdim. Hem öyle böyle değil, ağlayarak bıraktım çocuğumu ardımda, kimi gün 40 derece ateşle. Sütüm akıp yol yol iz bırakırken giysimde, göğüslerim dolan sütle sancırken, müşteri karşısında kıvranarak yüzüm kızararak, utançla, acının her türüyle görev yaptım. Hesap tutmadı, yetişmesi gereken acil işler oldu, gece yarıları, sabaha karşı geldim evime, çocuğumu göremedim günlerce, tatile çıktığımın ertesi günü çağrıldım görev başına, kral dairelerini bırakın çoğumuz tatil yapamadık çalışma hayatımız süresince. Emekli maaşımın bağlanmasını sabırla bekledim, bu arada nasıl yaşadığımı düşünmediniz. Sonrasında bağladığınız üç kuruş maaşla bu vatandaş ayın sonunu nasıl getirir, çocuğunu nasıl okutur, neyle ısınır, ne yer ne içer düşünmediniz. Benden sonrakileri ise, bana bile özenir hale getirdiniz de şimdi ne yüzle bu yasayı çıkarma telaşına düştünüz? İnsanda biraz utanma olur beyler UTANMA!!!

Benim bildiğim:

Vekil asıldan üstün değildir hiçbir konuda!

Vekil, aslı temsil eder her konuda…

Ve aslı ne konuda vekâlet vermişse onunla iştigal eder vekil.

Aslın asaletini ve verdiği görevi unutup kendisi için çalışmaz!!!

….

Kendimiz yazıyor, kendimiz okuyoruz!!!

Kendimiz söylüyor, kendimiz işitiyoruz!!!

Kime söylüyorum ki ben?!!

 
Toplam blog
: 290
: 553
Kayıt tarihi
: 11.03.08
 
 

İlk ve orta öğrenimimi Gölcük/ Kocaeli, lise ve üniversite öğrenimimi Ankarada gördüm. İlk okuldan..