Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Şubat '08

 
Kategori
Siyaset
 

Velev ki yüzde 80 olsun

Velev ki yüzde 80 olsun
 

“Velev ki” sözcüğünü birçoğumuz geçen ay duyduk (1). TDK sözlüğüne baktım (www.tdk.gov.tr):

velev
bağlaç Arapça velev
İster, isterse, olsa da, kaldı ki, hatta:
"Tanıdıklarından velev ki çoktan beri görmeyerek unuttuklarına bile rast gelir gelmez hemen..."- A. Ş. Hisar.

TDK geç kalmış. A.Ş. Hisar’dan verdiği örnek yerine başka bir örnek eklemelidir:

“Velev ki bir siyasi simge olarak taktığını düşünün. Bir siyasi simge olarak takmayı suç kabul edebilir misiniz? Simgelere bir yasak getirebilir misiniz?” –R.T. Erdoğan

Dil Derneği (www.dildernegi.org.tr) aynı tanımı ve başka bir örnek vermiş:

velev
bağ. ve be. Ar.
İster, isterse, olsa da, kaldı ki, hatta: Bu sözü söylemedim; velev söylemiş olsam ne çıkar.

22 Şubat 2008 günü Anayasa değişikliğinin onaylanması nedeniyle yapılan açıklamada şöyle bir ifade var (2):

“(...) anılan Kanun Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde grubu bulunan dört siyasi partiden üçünün desteğine ve milletvekillerinin geniş bir mutabakatına dayalı olarak 411 oyla kabul edilmiştir. Bu, genel seçimlerdeki oyların yaklaşık olarak % 80’ine tekabül etmektedir.”

Ben sağdan hesapladım olmadı, soldan hesapladım olmadı. Ne yaparsan yapayım yüzde 80 gibi bir sayı bulamadım. Hatta yüzde seksene yaklaşan bir sayı da bulamadım.

Şimdi desem ki “Velev ki yüzde seksen bunu istiyor olsun, velev ki yüzde seksen bu ülkede laiklik istemediğini söylese, velev ki bu ülkede yüzde 90 bu ülkede laiklik istemediğini söylese laiklik kalkacak mı?”

Elbette kalkmayacak. Ben Türkiye’de yargı olduğuna inancımı hala yitirmedi. Kimileri yargının aldığı kararları sevmiyorlar ama sevmeseler de uyacaklar.

(1) Velev ki... Türban... Yerel seçim...(14 Ocak 2008): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=86187

(2) Gül, türbanı yükseköğretimde serbest bırakın Anayasa değişikliğini onayladı (Milliyet: 22 Şubat 2008): http://www.milliyet.com.tr/2008/02/22/son/sonsiy40.asp?prm=0, 554234010343

Ankara, 24 Şubat 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..