Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ağustos '07

 
Kategori
Müşteri Hizmetleri
 

Willkommen/Hoşgeldiniz

Willkommen/Hoşgeldiniz
 

Benim ilk göz ağrımdır. Ondan vazgeçemedim. 8 senedir internet baglatimi saglayan serverdir. Kullanisli site tasarimi mavili, mavili hosuma gider.. Internet baglantisi kuruldugunda "Willkommen" diye selamlar beni. Netten cikarken: "Bis bald", "yakinda görüsmek üzere" deyip ugurlar. Tekrar karsilasmak istemesi hosuma gider. Ilk e-postam geldiginde: "Sie haben Post", "postaniz var" der. Postami henüz acmamis isem kurulmus saat gibi ayni bildiriyi tekrarlamadan, konsantrasyonumu bozmamak icin bir tik sesiyle kutuma birakir gider.


Bir kac gün önce bana bir e-posta göndermis. DSL siparisinizi aldik tesekkürler vs. Ben siparis vermedim, okurken hayrola neler oluyor diye spontan aklimdan gecirirken bir yanlislik oldugunu düsündüm. Mutlaka bir haber gelir diye yanit vermekte acele etmedim.

Aradan bir kac saat gectikten sonra tekrar bir e-posta: "Özür dileriz, DSL siparisinizle ilgili bir yanlislik oldu. E-postamiza yanit vermeyin yollayacagimiz e-postayi bekleyin.

Ertesi gün bir e-posta daha geldi. DSL siparisiyle ilgili yanlis gönderdigimiz e-posta icin tekrar özür diliyoruz. Arastirmalarimizdan sonra sizin siparis vermediginizi anladik. Aldiginiz e-postayi silin. Herhangi bir yükümlülük altina girmediginizi teyit ediyoruz.

Ilerde olasi bir terslige karsi bu yazili kanit benim icin önemli olabilir diye sakliyorum.

Böylece konu kapanmis diye düsündüm.

Ayni gün bir ara bilgisayari kapatip acmam gerekti. Internet baglantisini saglamak icin sifremi verdim. Wilkommen diye selamlayan arkadasim yoktu bu sefer onun yerine AOL den gelen bir mesaj panosu pat diye karsima cikiverdi. "Ok" butonuna basmadan nete girmem engellenmisti. Illa bana yolladiklari mesaji okutacaklardi care yoktu.

Okudum. Daha önce gönderilen e-postalar hatirlatiliyor siparisle benim bir ilgimin olmadigi tekrarlaniyorken, sistemden kaynaklanan bir hata yüzünden sizi mesgul ettigimiz icin tekrar özür diliyoruz yolladigimiz e-postalari lütfen silin diyorlardi. Imza: Müsteri hizmetleri.

Müsteri velinimettir. "velinimet" arapca kökenli bir sözcük. TDK sözlügünde türkce karsiligi yok. Almanlar da "müsteri kraldir" der." Der Kunde ist König".

Bu duyarli müsteri hizmeti beni memnun etti. Müsteriye ve yaptiklari ise deger verdiklerinin bir kanitiydi. Müsteri her zaman saygi ve güven veren bir hizmet bekliyor. Rakip sirketler cok. Bir müsteri bile kacirilsin istenmiyor. Aksi halde yeni arayislara girebiliyor müsteri.

Seviyorum almanlarin bilincli, saygili, sistemli calismalarini. Ya hep ya hic derler.

Eskiden bir söz vardi. Hatirlayaniniz varmidir bilmiyorum. Müsteri iyi hizmet görmediginde örnegin, ayakkabi tamircisi penceyi iyi yapmamissa: "müsteri isi yapmissin..." diye sitem edilir memnuniyetsizlik vurgulanirdi. Ülkemizde iltimas, adam kayirma vardi. Müsteri hep kandirilmaya calisilirdi. Kaba tabirle birbirini dolandiranlar kendilerinin zeki olduklarina inanirlardi. Tüketicileri koruyan kuruluslar yoktu. Burada pek yoktur böyle seyler.

Birincisi, yaptiklari ise son derece hakimdirler.

Ikincisi: Müsteriye saygilidirlar.

Ücünsü para veren herkese ayni hizmet verilir.
Sen tanidigimsin, babamsin, kardesimsin demez. Basarili olmalarinin ana nedenlerinden biridir bu zihniyet.

Ülkemde birebir yasamadigim icin son dört senedir müsteri hizmetleri konusunda oldukca bilgisizim. Ama öyle inaniyorum ki, bizde de önemli gelismeler elbette vardir.

Iyi hizmet vermeyenleri, saygisiz olanlari uyarmak, isini layikiyla yapmak icin emek verenleri överek, tesekkür ederek motive etmek, vatandaslik borucudur diye düsünüyorum.

Sevgiler-saygilar

Mine

 
Toplam blog
: 139
: 4264
Kayıt tarihi
: 27.07.06
 
 

Yurt dışında yaşıyorum. Spor, yürüyüş vb. bedensel aktiviteleri düzenli uyguluyor - vegan tarzı besl..