Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mayıs '10

 
Kategori
İzmir
 

XV. İzmir Kitap Fuarı'nın ardından

XV. İzmir Kitap Fuarı'nın ardından
 

İzmir-Efes Kütüphanesi


XV. İZMİR KİTAP FUARI’NIN ARDINDAN

Kitap severlerin her yıl merakla beklediği Kitap Fuarı bu yıl İzmir’de dolu dolu etkinliklerle geçti. 254 bin kitap severin katıldığı Fuar’da imza günleri dağınık olduğundan yazar arkadaşların çoğuyla karşılaşamadım. Kitapların albenisi arasında dolanırken hoş sürprizler yaşadım. Gençlerin dershane amblemli ince torbalarının aksine, tümü takas roman ve şiir kitaplarıyla dolu torbalarla ayrıldım.

Kitap kokusunu okumayı çözdüğüm andan beri sever, albenili renklerle süslü o gizemli dünyaya sabırsızlıkla girer, kendi dünyamdan soyutlanırım. Bu kez kitaplar arasında dolanıp, gözlerimle okşayarak, KIBATEK standına yanaşınca, pamuk saçlı bir yazarla karşılaştım. Göz göze geldiğimizde ikimiz de zamanı durdurduk. Gözüm önünde duran kitaplara ilişince, heyecanla “Hocam!..” deyip elimi uzattım. Kendimi daha tanıtmadan hemen “Ayten!” diye ayağa kalkması hepimizi şaşırttı. Aradan yarım asra yakın zaman geçtiği halde beni tanıması hoş bir sürprizdi. Meğer Selma Yiğitalp Lisesi’nde fotoğrafımı görüp, hafızasına nakşetmiş… İlkokul 4.sınıfta kısa bir süre derslerimize giren, idareci olunca bizi her yönden etkileyen değerli hocam Vehbiye Öztürkatalay Yersel, “Kalbimde Sızı Var” adlı şiir kitabını imzalarken, içimi bir sızı kapladı. Basılı Türk Anadolu’da, Atatürk İlkeleri ve ortak birkaç antolojinin yanı sıra baskıya hazır on kitaplık çalışmalarımı hatırladım. Hocam neden Kitap Fuarı’na katılmadığımı sorguladı ve gelecek yıl karşı standda görmek istediğini söyledi. Bunu emir saydım…

Hocamın, Ankara Kültür Ajans yayınları tarafından basılan “İçimde Sızı Var” kitabında birbirinden güzel şiirleri arasında, aydınların ortak çilesini dillendiren “Cahilden Kaç” şiiri beni çok etkiledi.

CAHİLDEN KAÇ

Sevecen ol her zaman, kültürlüye kucak aç,
Cahile hiç yaklaşma, ondan bucak bucak kaç.
Bin cahil dost yerine, bir kültürlü düşman olsun,
Her kötülüğün sebebi cehalettir, haberin olsun.

Cahillerce her şey mübah, her halleri normal,
Kültürlüler nazarlarında birer anormal
Cahillerle dostluk kurma dostum yanarsın,
Dostlukları menfaate dayanır, hüsrana uğrarsın.

Her gördüğünü samimi bilip, sakın sarılma
Her yüzüne gülene güvenip, fazla açılma.
Çok kişiyi dost bildik, yardım ettik, sarıldık,
İşleri bittiği anda, çekildiler, kenara atıldık.

Tüm iyilikler Allah rızası için yapılır.
Cahile merhaba dersin, büyür, kurulur.
Kral kesilir, huzurunda el pençe divan durulur,
Allahtan korkmayana bilmem ki ne yapılır.

Gururlu cahil insandan, kaç bucak bucak,
Böyle yaparsan huzurlu yaşarsın ancak.
Modaya uyan giyinik çıplaklar medeni,
'Dışı kalaylı, içi alaylı' oluşlarıdır, nedeni

Aklını kullan, çevrene uyma, bildiğinden şaşma,
Aklını kullan, sakın kötü insanlara bulaşma.
Her geçen attı bana bir sille bir çelme,
Çekildim inzivaya, iblis bari sen aklımı çelme,

Ey menfaat için bana yaklaşan benciller,
Fayda beklemeyen düşmanlar sizden iyiler,
Menfaatin için, candan bağlı görünme birisine.
Menfaatin bittiği yerde, döner işler tersine.

(10 Eylül 1994)

Vehbiye Yersel

*

Vehbiye Hocamın yanı sıra; 1- Ankara'dan Gönül Esintileri (Şiir-Antoloji) Ankara-2008, 2- Tokat'lı Şairler Şiir Antolojis (Şiir-Antoloji) Tokat-2008, 3- KIBATEK Uluslararası Şiir Antolojisi (Şiir-Antoloji) İzmir-2008, 4- İki Dakika (Şiir) Ankara-2008, 5- Ümit Çiçekleri (Şiir- Azerbaycan Türkçesiyle) Bakü-Azerbaycan- 2009, 6- Vadiden Esintiler II (Şiir-Antoloji) Ankara-2009, kitaplarının yazarı Ünal Kar’ın da imza günüydü. Diğer standları hızla geçip Kurşun Kalem Dergisi standında, İstanbul Edebiyat semalarında uçup duran, şiir sevdalısı Kuloğlu Ömer ve kızı Meral Yağcıoğlu ile tanışıp ortak şiir kitapları “Baba Kız Karaladık”ı aldım. Ardından Osman Baymak’ın “Geçmişten Günümüze Rumeli Türküleri”, Muhsin Durucan’ın “Bir Sevdadır Balkanlar”, Faruk Dilaver’in Aşkın Gerçeği”, Reha Çamuroğlu’nun “Son Yeniçeri”, Yavuz Bahadıroğlu’nun “Osmanlı Demokrasisinden Türkiye Cumhuriyetine”, Yücel Aydemir’in “Yaşamın Gizemi Su ve Tuz” ile çocuklara yönelik birkaç kitap aldım.Yeni çıkan kitaplara göz atarken zaman o kadar hızla aktı ki, kitapların üstü branda ile kapatılırken ben halâ kitap seçiyordum. TTK, TDK ve diğer standlara yetişemediğim için canım sıkıldı. Bir daha gelmek için kendime söz verdim, ama kısmet olmadı…

Asıl sürprizi ertesi gün yaşadım. Savcılık görevinden çok, şair yönüyle tanınan toplumumuzda sayıları gitgide azalan güzide insanlardan Berin Taşan’ın “şahdamarından” adlı seçilmiş şiirlerinden oluşan kitabı, duyarlı yüreğin yansıdığı bir notla elime geçti. İşimi bırakıp, sayfaları ağır ağır çevirmeye başladım. “Yaşadığını yazan, yazdığını yaşayan” o dizeleri aktaran kalemin, görev sırasında da kılı kırk yararcasına, dikkatle kararlar verdiğine inancım pekişti.

NEZİH'E AĞIT

Bak arkadaşların geçiyor

Zili çalacak mısın Nezih

Yemeğe başlayamıyoruz

Daha kalacak mısın Nezih

VATANIN BU YANI

Vatanın her köşesi aziz
Çamlıca, Erenköy, Maçka
Vatanın bu yanında biz.

Berin TAŞAN

XVI. İzmir Kitap Fuarı’nda çok sayıda kalemdaşla buluşmak ve yeni kitaplar üretmek dileğiyle…

 
Toplam blog
: 214
: 5488
Kayıt tarihi
: 03.08.08
 
 

Emekli eğitimci, araştırmacı yazar, şairim. Ülkemin cennet ile cehennemi bir arada yaşadığı bir zama..