Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Haziran '12

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Yabancı danışmanlar

Yıl 2007, Ankara’dan İstanbul’a uçakta seyahat ediyoruz. Yan koltukta oturan bir yabancı. Tanışıyoruz, sohbet ediyoruz. Kendisi İngiltere vatandaşı. T.C. Maliye Bakanlığında danışman olarak çalışıyor. Maliye bakanlığında bu şekilde çalışan ve yabancılardan oluşan bir danışmanlar grubu olduğunu ve bu ekibin 2003’den beri çalıştığını anlatıyor. Bu bir proje danışmanlığı veya geçici bir görev değil. Kadrolu, sürekli, görevli danışman.

Bu durumu ben garipsedim. Bilmiyorum sizce de garip değil mi?

Bu ülkenin her türlü ekonomik kararlarının alındığı bir Bakanlıkta ve Türkiye için stratejik öneme haiz konularda yabancılar danışmanlık yapıyor. Yani bizi ekonomik olarak kontrol ediyorlar. Bu kabul edilebilir bir durum mudur?

Bu ülkenin ekonomisini yönlendirmek için bizim vatandaşlarımız, akademisyenlerimiz, tecrübe birikimimiz yok mu?

Benzer şekilde danışmanlık ve yabancılardan faydalanmak için oluşturulmuş teşkilatlar muhtemelen diğer bakanlıklarda, kamu kurum ve kuruluşlarında da bulunmaktadır. Bu adamların elde ettikleri bilgileri kendi amaçları için kullanmayacaklarını kim garanti edebilir? Bu uygulama ile en hafifinden Türk insanının bilgi ve becerisine güvensizlik, kendi insanına inançsızlık olmuyor mu?

Bu yapı içerisinde çalışan yabancılar; Sizin stratejik kararlarınıza vakıf olup, sizin davranışlarınızı kendi ülkelerinin menfaatleri doğrultusunda yönlendirme gayretleri içerisinde olmayacaklar mı? Bu gibi faaliyetlere acaba ne ad verilir?

Mustafa ACER

 

 

 

 
Toplam blog
: 66
: 317
Kayıt tarihi
: 23.04.12
 
 

İTÜ Makina Fakültesi 1974 mezunuyum. Ankara İTİA İşletme Yönetiminde master yaptım. Mühendislik v..