Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ağustos '12

 
Kategori
Aile
 

Yakın akraba evlilikleri yasaklansın..

Yakın akraba evlilikleri yasaklansın..
 

Mutluluk, "küçük ayrıntılardadır" diye zaman zaman vurgularım yazılarımda.

Göreceli bir kavramdır mutluluk.

Oğlunuz üniversiteyi kazandığında mutlu olursunuz.

Kolunuza yeni bir saat satın aldığınızda mutlu olursunuz.

Yeni bir otomobil satın aldığınızda veya memurluğunuzda bir üst yöneticiliğe tayin olduğunuzda mutlu olursunuz.

Listeyi uzatabilirsiniz..

Bi de meta üzerinden mutlu olanlar var, veya mutlu olduklarını sananlar.

Adeta kefenin cebi var mışcasına, habire kazanmak-kazanmaktır ilkeleri. Dedim ya görecelidir diye...

Biz, küçük ayrıntılardan yanayız.

İnsanın devamlı mutlu olmasını düşünmek, doğru bir tespit olmaz.

Uzun yıllar oldu, bugünkü gibi yüksek volümlü mutluluğu hiç yaşadığımı hatırlamıyorum.

2006 yılında kurmuş olduğum "by Mehmet Önkibar" firmamın ürünlerini satması için verdiğim, memleketim Ardeşen'den, bir esnaftan telefon aldım bugün.

"Abi, ürünlerini pek satamıyoruz ama göndermiş olduğun reklam poşetlerini, mağazamızın diğer ürün satışlarıyla birlikte hepsini kullandık, ilçede poşetlerin dolaşıyor, hep sen konuşuluyorsun. TV'ye reklam verseydin bu kadar etki yaratamazdı. Senin adına sevindiğim için arıyorum abi" dedi ve bi an kilitlendim, duygulandım, gözlerim doldu.

Ardeşen küçük bir ilçe. Herkes birbirini tanır.

Merhum babamdan, merhum amcamdan ve soyadımdan gurur duydum. Bana bu mutluluğu yaşatan onlardır.

Bir dönem ilçenin önde gelen esnaflarındandık. Aile içinde yapılan bazı hesaplardan dolayı, çıkar ilişkisi akraba evliliği konusundan dolayı ticari faaliyetimiz sona erdi ama ben İstanbul'da bayrağı taşımaya çalışıyorum.

Mevcut mağazam bana ait olmakla birlikte, aynı zamanda başta aynı soyadı taşıyanların, daha sonra orada doğmaktan gurur duyduğum Ardeşen'indir.

Burada bir not düşmek isterim...Yaşamım boyunca bir kez oy kullandım. Sanıyorum 90'lı yılların başlarındaydı. O gün bugün dür seçim sandıklarına gitmemişim.

Gitmem de.

Bir şartla giderim.

Yakın akraba evliliklerine, özellikle amca kızı-amca oğlu evliliklerine yasak getirilirse (Meclis'ten geçirilerek) o zaman oy kullanacağım. 

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..