Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mayıs '09

 
Kategori
Deneme
 

Yalnızlık bir tercih meselesidir

Yalnızlık bir tercih meselesidir
 

Tanımadığınız bir yere gitseniz hemen ocağa çay koyulur, çaylar gelince sohbet başlar hemen sorarlar, genelde ilk soru da “evli misiniz?” olur.
“Hayır değilim.” deseniz.
“-Neden evlenmediniz? Zaman geçiyor.”derler.
O zaman elinizdeki çay bardağı düşecek gibi olur, içtiğiniz çay sanki daha da acı olur. Oraya neden geldim ki diye düşünürsünüz. Sıkılırsınız bu sorulardan, ama soranların da kötü niyeti yoktur.
Bazıları da
“-Boş ver evlenme, bekarlık sultanlıktır, hayatını yaşa.”der.
O sıra çıkar biri,
“-Nereye kadar?” der.
Evet nereye kadar yaşayacağız? Sorun budur zaten.
Bir parkta yaşlı bir bayana rastladım. Bana o da
“-Evli misiniz?” dedi. Sanki dünyada sohbete başlayacak başka soru kalmadı.
“-Değilim.”dedim bozularak. Yine de gülümseyerek baktım ona. Kendisinin kocası rahmetli olmuş.
“Beni çok iyi yaşattı rahmetli.”dedi. Sonra da “Sen de evlen.” Dedi. Sonra tekrar sorar sanki biraz önce soran değilmiş gibi “Sahi neden evlenmedin?”dedi.
Siz bu sefer, kaçamak cevap verdim.
“-Fırsatım olmadı.” Dedim. Ama pek inanmadı. Peşimi de bırakmıyordu. Kızamıyordum, oradan çekilip gidemiyordum da. Sevimli bir büyük anne idi.
Tekrar sordu."Evladım neden evlenmediniz?"
"Fırsatım olmadı.”dedim ya. O yine de bildiğini okuyordu.
"Evladım evleniniz ve çocuk yapınız.” dedi.
“-Çocuk yapmak için evlenilir mi?”
"Sen yine de evlen evladım, bak ben eşimi kaybedeli 27 yıl oldu ve çok yalnızım. Rahmetli çekip gitti ama cennet hayatı yaşattı bana.” Gözlerinden yaşlar geliyordu. Sonra ağlamaklı devam etti. “Evladım evleniniz ve çocuk yapınız. Hayat hem çok kısa, hem de çok uzun" dedi.
Ben halan "fırsatım yok, zamanım yok" diyorum ama dinlemiyordu büyük anne. Sonra sustum bende. Kadın doğru söylüyordu. O da bana gülümsedi. Sonra da çekti gitti. "Yalnızlık çok zor" dedi.
Yalnızlığın bir tercih meselesi olduğunu o anda anladım.
 
Toplam blog
: 718
: 2690
Kayıt tarihi
: 13.07.06
 
 

Tıp alanında doktor olarak çalışmaktayım, beyin cerrahi uzmanıyım..