Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ocak '21

 
Kategori
Dilbilim
 

Yanlış Yazılan Sözcükler

Sevgili Arkadaşlar,

 

Türkçede çok bilinen bazı sözcükler ısrarla yanlış yazılmaya devam ediliyor. Örneğin , ben yalnız sözcüğünü ortaokulda Türkçe öğretmenime sormuştum. Çocukken şunu merak etmiştim.Örneğin '' Yalnızlık Allah'a mahsustur '' tümcesindeki yalnız '' Yanında kimse bulunmayan '' anlamına geliyor. Bir de sadece anlamına gelen yalnızca var. Merak ettiğim burada , yanlızca demek mi gerekliydi ? Öğretmenim '' Hayır hep yalnız kullanılır '' dedi. Ben o günden bu yana bu sözcükte hiç tereddüt yaşamadım.Ama, benim oğlanın facebook'ta bir arkadaşı kadın hala yanlız yazmış. Oğlan, mesajla uyardığı halde, kadın yanlız kullanımında ısrar etmiş. İşin ilginç kısmı, kadının çocuk kitapları yazarı olması. Ben de burada çok bilinen ve hala yanlış kullanılan sözlerin doğru yazılışını yazayım dedim.

 

Yalnız, yanlızca yazılmaz. Bu sözcük her zaman, yalnız, yalnızca şeklinde yazılır.

Yalnış yazılmaz. Bu sözcük yanlış yazılır.

Ekzoz, eksoz, egzost yazılmaz. Bu sözcük egzoz yazılır.

Şöför yazılmaz. Bu sözcük , şoför yazılır.

Eşortman yazılmaz. TDK'ye göre bu sözcük eşofman yazılır.

Pisküvi, bisküvit yazılmaz. Bu sözcük bisküvi yazılır.

Antreman yazılmaz. Bu sözcük her zaman antrenman yazılır.

Entellektüel yazılmaz. Bu sözcüğün doğru kullanımı entelektüeldir.

Orijinal yazılmaz. Bu sözcük orjinal yazılır.

Ünvan yazılmaz. Bu sözcük unvan olarak yazılır.

Bire bir yazılmaz. Bu sözcük birebir yazılır.

Sarmısak yazılmaz. Bu sözcük sarımsak yazılır.

Tesbih yazılmaz . Tespih yazılır.

Komidin yazılmaz. Komodin yazılır.

Traş yazılmaz. Tıraş yazılır.

Vejeteryen yazılmaz. Bu sözcük vejetaryen yazılır.

Baya yazılmaz . Bu sözcük bayağı yazılır.

Acenta yazılmaz. Acente yazılır.

Müstehak yazılmaz. Müstahak yazılır.

Ötenazi yazılmaz. Ötanazi yazılır.

Menapoz yazılmaz. Menopoz yazılır.

Peştamal yazılmaz. Peştamal yazılır.

Tepe taklak yazılmaz. Tepetaklak yazılır.

Hazır cevap yazılmaz. Bu sözcüğün hazırcevap şeklinde yazılır.

Yaratan yazılmaz. Yaradan şeklinde yazılır.

 

Şimdilik bu kadar. Eğer beğenilirse devam ederim. Herkese sevgiler.

 

 
Toplam blog
: 81
: 7360
Kayıt tarihi
: 24.04.15
 
 

Türkiye'nin kısa espri konusunda en çok üretken ve tanınmış mizah yazarlarından birisiyim. 30 yıl..