Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Aralık '18

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Yaşamak Güzelll Ölmek Kötüüüü

Yaşamak Güzelll Ölmek Kötüüüü
 

Bizim aile efradımız efendim:)


Bakıyorum
“Her şey ayın oyun kör maymun” ülkemde
İnsan ilişkilerimiz beter
Kimse kimseye içi ısınarak bakmıyor
Çıkar varsa ilişki güzel
Çıkar yoksa sittir et şunu ya havasındayız

Oysa ulus olmanın temel koşulu
Toplumsal ilişkilerimiz çok sağlıklı olacak
Sevgi dili olacak dilimiz
Birbirimize sevgi diliyle seslenip
Öyle ilişki kuracağız
Sonra katlanan olacağız
Hemen çığrından çıkmayacağız
İyi dinleyeceğiz doğru değerlendireceğiz
Haklıysak o zaman karşımızdakine
Haklılığımızı güzellikle anlatacağız

Bu yaklaşım bizi
Kafa ve gönül takınaklığından korur
Yaşamı kendimize zehir etmeyiz
Bugün için bakıyorum da
Sırf ilişki yüzünden yaşamı kendine
Zindan eden çok insan var

Bunun temelinde
Kendinle ve çevreyle barışık olmamak var
Bunun için kişilik gelişimi gereklidir
İnsan kendini tamamlamasını bilecek
Noksanlarını giderecek

Özsaygı özdenetim kazanacak
Empati yapan olacak
Sorun çözücülük yönünü geliştirecek
Sorunların kendisini yemesine izin vermeyecek
İşbirliğine yatkın olabilecek
Dürüstçe işbirliği kurmak insanı güvende tutar
Yarın endişelerini yok eder

Kişilik gelişimi
Aklı ahlakı adaleti adabı ve aşkı kullanan kılar insanı
İnsan bu sayede
Bilen yapabilen olabilen sahip olabilen
Ve yakın olma ilişkisi taşıyan olur
Çevresinde mutluluk yaratır
İnsanların söylemeye pek dilinin varmadığı
“Yaşamak güzellll ölmek kötüüü” sözünü
Onlara coşkuyla severek söyletir

Açıkça belirteyim ki
Bugün şu PKK ve onun gibi terör örgütlerinin
Hala piyasa yapmasının sebebi
“Yaşamak güzel ölmek kötü” bilinci aşılanamayışıdır

Devlet özellikle bunun üzerinde doğru durmalıdır
İnsanı yaşatmayı amaçlayan dinimiz
Bu konuda çok daha etkin konuma gelmelidir
Eğitim bunu kazandırmalı insanlarımıza

Bütün bunlara ilaveten
Herkes iş güç sahibi yapılacak tabii
Ne derler “Aç it fırın deler”

İnsanlar sevdikleri işlerle uğraşırlarsa
Ve doğru kişilik gelişimi kazanırlarsa
Bu dünyada daha uzun ve mutlu yaşamayı yeğlerler
Parçalanma bölünme kimsenin işine gelmez olur

İşte bu noktaya gelinmeli ki
Şu deli yüreğim dinsin sızlayıp durmasın
Bıraksın şu
Yazık şu ülkemin bugünkü haline demeyi
Ve var gücümle bağırayım
“Yaşamak güzellllll ölmek kötüüüü” diye

Sağlıcakla kalınız
 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..