Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Temmuz '09

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Neden hep kullanıyorum?

Neden hep kullanıyorum?
 

Selammmm!


Merhabalar;


Bugün kendimi, beni okuyanların yerine koyarak, merak ettiğim bazı şeylere cevap vermeye çalıştım.

Meselâ;

Neden her yazısına “Merhaba” ile başlıyor? İlle de bunu yazmak zorunda mı?

Cevap veriyorum;

Evet! Bazı kelimeleri çok seviyorum. Çevremdekilerin, kimi zaman “anlamaz bakışlarına” kimi zaman da” kibarlık taslıyor” havalarına, bazen de” kimse anlamaz bunları, boşuna uğraşma, bıkmadın mı?” sözlerine rağmen yılmadan o kelimeleri her zaman kullanıyorum. Bunlar benim hayatımın bir parçası oldular artık. Onların kullanıldığı yerde benim açımdan cins yok, ırk yok, meslek yok, ünvan yok. Sadece insan hatta canlı olmak önemli. Nereden duyduğumu hatırlayamıyorum ve de büyük kabahat etmiş defterime de kaynağını not almamışım ama “MERHABA” evrensel bir karşılama imiş. “Benden size zarar gelmez, sevgi ve iyilikler üstünüze olsun” anlamında bir selamlama. Bunun değişik dillerde olanlarını hepimiz biliriz. Her ne kadar dini anlamda Allah’ın selâmı başınıza olsun diye öğrettilerse de eski dilde de “SELÂMÜN ALEYKÜM – ALEYKÜMÜ SELÂM- Barış, rahatlık, iyilik ve hayırlar üzerinize olsun- sizinde olsun”(Küçük Osmanlıca-Türkçe sözlük-İnkılâp Kitapevi) diye geçiyor.Karşınızdakine iyi dileklerle, iyi gözle bakın , bunu da ifade söyleyince kaynağı önem taşımıyor bence.

Neden yazıların sonunda hep “sevgiyle kalın “ diyor?

Cevap veriyorum;

45 yaşına gelmeden ailesinden 7 kişinin ölümünü birebir, yakın plan yaşayınca insan, hayatta en önemli şeyin, yanında götürebileceği değerin, sevgi olduğunu anlıyor. Para, kin, nefret, aşk, ihtiras, mal, mülk…. Bunların hiç biri sizin hatırlanmanızda, arkada bıraktığınız sevgi kadar ölümsüz değil. İşte ben sizlere bununla yaşamanızı söylüyorum.

Acaba başka tutkunu olduğu sözcük var mı?

Cevap veriyorum;

Vaaaaar, ayrıca çok sevdiğim iki kelime daha var; ki onları yazıda pek kullanamasam da, benimle bilerek ya da bilmeyerek karşılaşanlar bir şekilde mutlaka benden duymuşlardır.

“LÜTFEN ve TEŞEKKÜR EDERİM” bunlar bence ilkokulda öğretmenimizin bizlere anlattığı hikâyede ki gibi sihirli kelimeler. En kızgın, en aksi insanlar da bile, sesinize içtenlik ve inanırlık katarak kullanmanız halinde sonuçlar sizi şaşırtacaktır.

İşte böyle. Bu gün beni benden oku satırları biterken daha konuşacak o kadar çok şeyimiz var ki. Sizlerle biraz geç karşılaştım. Ama olsun, geç olması hiç olmamasından iyidir.

Sevgiyle kalın

 
Toplam blog
: 97
: 395
Kayıt tarihi
: 15.04.09
 
 

Felsefe, edebiyat, bu alem, öteki alem, uzay, evrensellik; kısacası genelin, "aman canım işin mi ..