Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ağustos '07

 
Kategori
İstanbul
 

Yaşamaksa

Yaşamaksa
 

İstanbul' un kalabalığından şikayetçi insanlar bu aralar. İstanbul' da yaşamak zor diyorlar, trafik, kalabalık, gürültü, gecelerin karanlıklarında ki sisli sokaklar, nereden geldiği bilinmeyen insanlar... Bu karmaşanın içinde unutulmaya yüz tutmuş yaşamlar.

Şehri İstanbul demişler adına oysa. Direnişi yüz yıllardır sürmekte "Gündelik Yaşam" içinde yitmemek, yitirmemek için unvanını. Kalabalıklar arasında nefessiz kalsa da bazen hala esirgememekte bizden o serin akşam rüzgarlarını. Arkamızı yaslandığımız İstanbul.

Biliyorum bir yerlere yetişmek telaşı kapladığı zaman içimizi gözümüz görmez oldu seni. Hep şikayetçi olduk, başka şehirlerle kıyasladık, haksızlık etlik sana. Oysa kolay değil ki bu kadar insanı aynı anda ağırlayabilmek bağrında, sevgiyle kucaklamak onları yıkıp yok etselerde seni, "hala altın olmak".

Gündelik yaşamın telaşından uzaklaşmak istediğimde tek sığındım liman senin maviliklerin İstanbul. Gezdiğim gördüğüm neresi varsa hiç birinde bulamadım denizinden gelen yosun kokusunu, simidinin tadını, martılarının çığlıklarını. Gittiğim her yere senide götürdüm. Kaçmak isterken senden aslında geri dönmek ümidiyle gittim. Telaşla yürüyen insanların kalabalığını, trafiğe takıldığımda köprüden Boğazı seyretmenin keyfini, mendil satan çocuklarının, başı boş dolaşan hayvanlarının, yitirilmiş hayatlarının özlemini duydum için için. O yüzden ben nereye gidersem gideyim alışamadım değişmesi gereken alışkanlıklarıma.

Hafta sonu geldi. Aylardan yaz. Yine bir yerlere kaçmak gerek. Yaşamın dinginliğinden uzaklaşmak, nefes almak, huzur bulmak ne bileyim yenilenmek gerek işte tazelenmek. Ben gündelik yaşamın yorgunluğunu Rumeli Feneri'nde salaş bir balıkçı lokantasında atacağım üzerimden. Hala huzur bulduğum en güzel denizi seyrederken büyük ustanın sözleri gelecek aklıma "İstanbul'u dinliyorum gözlerim kapalı".

Fotoğraf: www.sonsuzpaylas.com

 
Toplam blog
: 61
: 1378
Kayıt tarihi
: 13.07.07
 
 

Sadece yazmayı seviyorum hepsi bu. ..