Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Nisan '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Yazık oluyor Türkiye' ye

Biraz once Milliyet haberlerini ve yazilan gundemle ilgili birkac blogu okudum. Sonunda bir tarih yasadigimiza karar verdim.

Cok degil belki bir 10 yil sonra biz de bir Iran olacagiz gibime geliyor. Icimize kapali, dunyadan uzaklasmis, kadinlarin carsaf altinda yasadigi her adim basinda cami ve imam okulunun oldugu bir ulke. Baska ulkelerde yasayan her Turk olarak Turkiye'denim dedigimizde "orta dogu ulkesi degiliz digerleri" gibi der, sanki cirpinircasina bir Arap ulkesi olmadigimizi
vurgulamaya calisirdik simdiye kadar, artik bu yetmeyecek. Cumhurbaskani adayimizin yuzunden araplik akiyor, ustune bir de karisini gorunce anlayacaklar ne tur bir ulke oldugumuzu.

Biraz tarafli yaziyorum belki, ama nedense Araplardan hicbir zaman hoslanmadim. Onca ulkede yillarca yasadim, hertur insandan arkadasim oldu, Araplari sevemedim bir turlu. Neden diye de sormayin hic, belirli bir nedeni yok, ya da cok nedeni var. Birilerini gucendiriyorsam ozur dilerim.

Simdilerde bakmayin Amerikan iktidarinin yanlis uygulamalari karsisinda devamli ezileni tutmama ragmen, Irak'a gitmenin ne kadar yanlis oldugunu soylememe ragmen, bu iki gorusum bir biriyle celiskide degil bence. Araplari sevmemem onlarin olmelerini gerektirmiyor, o baska.

Bir Arap ulkesine bezetilmek yerine Turkiye'nin kendine ozgu bir ulke oldugunu soylemek isterdim soruldugunda. Hatta hic anlamazlarsa Akdenizin en Dogu ulkesi, ya da Yunanistan'in Dogu komsusu demek bir Orta Dogu ulkesi demekten daha dogru gelirdi bana simdiye kadar. Artik boyle olmayacak; Turkiye'den gelen her resimde artik basortulu kadinlar var. Oraya giden Turistler sabahin korunde uyandiriliyorlar ezan sesiyle. Kuran'da hoparlor kullanin mi denildi? Akin akin millet camiye me gidiyor? Sabahlari kac kisi camide, sayanimiz var mi? Dindarlik basortmekle mi oluyor?

Benim tanidigim bircok dindar insan var Turkiye'de, hicbirinin basi ortulu degil, hepsi de ortalikta dolasan carsaflilardan daha bilgili, kulturlu.

Kanada'da bir musluman, bes vakit namazinda olan bir Misirli kadin, basini ortmezdi hic. Universite mezunu ve son derece bilgiliydi. O kadinin muslumanligi degisik bir din mi? Iki ulke de Sunni bence.

Diyeceksiniz ki, basortusu neden seni bu kadar rahatsiz ediyor? Ediyor, cunku insanlarin beyni bu sekilde yikaniyor. Insanlarin dogru, durust, iffetli, namuslu olmalari bununla ozdeslestiriliyor. Kisiler bilgi ve egitimle iyi insan olmalilar, kadinlara baski ile, din korkusu ile degil. Herkesin dini kendine, herkes istedigi dine sahip olabilir. Bunu ortalikta, gostermelik yapmanin anlami ne?

Cok yakinda kadinlara oy hakki kaldirilirsa neredeyse sasmayacagiz. Ataturk'un diger kurallari kaldirilirken ses cikarmayanlar, ona da ses cikarmayabilirler. Hersey boyle baslar, sessiz ve derinden. Bana oyle geliyor ki, sadece uzaktan bakilinca tehlikenin buyuklugu goruluyor.

Tandogan'daki protestolarin devamli tekrarlanmasi gerek, ta ki, cogunluk, ozellikle kadinlar uyansin derin uykudan. Gun uyuma gunu degil. Ulke bir seriat ulkesi olma yolunda. (S nin altinda kuyruk var, klavyem icin ozur dilerim)

 
Toplam blog
: 3
: 373
Kayıt tarihi
: 25.01.07
 
 

Uzaklarda bir yerden yazıyorum. Yıllarca Kanada'da yaşadıktan sonra ikinci evliliğinde bu defa Ameri..