Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mayıs '20

 
Kategori
Blog
 

Yazmak ve Muhabbet Olsun

İyi ki internet var. İyi ki biz adı sanı duyulmamış kimselerin yazılarını, şiirlerini yayınlayan siteler var.

Onlar sayesinde şiirlerimizi, öykülerimizi, denemelerimizi kayıt altına alabiliyor; normal koşullarda ulaşamayacağımız kimselere ulaştırabiliyor; o kayıtları sınıflandırıp düzenleyebiliyor, duruma göre zaman içinde  kitaplaştırabiliyoruz.

Yazdıklarımız defter sayfalarında ya da bilgisayarlarımızın belleklerinde kalmıyor.

Bir kısmımız için bir yerlerde gözümüz gibi sakladığımız defterlerin sayfalarından çıkıp okuruyla buluşuyor.

Biz, bir şekilde yazmadan edemeyen kimseler için bunun değeri tartışılmaz.

Ben kendimi bildim bileli bir şeyler yazarım. Benimle aynı durumda olan diğer kimseler gibi küçük kağıtlara yazılmış yüzlerce notum, çeşitli defter sayfalarında çoğu kısa not ya da yarım yazı halinde bekleyen sayısız kaydım var.

Yaşadığımız bu geçici hayatın sayısız ışıltıyla dolu olduğuna inandığım için aklınıza ve aklıma gelebilecek her konuda not alırken bu ışıltıların birine dokunduğumu hissederim. Aklımın kıyısına dokunan esin her neyse acilen kayıt altına almak için en yakınımdaki kayıt aracına ulaşırım ya da ulaşmaya çalışırken araya başka şeyler girer ve unuturum. :(

Unuttuklarımı ya kısa bir süre sonra anımsarım, ya da sonsuza kadar yitiririm.

Sonraki günlerde o notlara yeniden baktığımda denizin dibinde istiridyeler içinde inci arayan inci avcısı gibi olurum.Yazmış olduklarımın önemli bir kısmı ikinci değerlendirmemde bana sıradan gözükür ama bir kısmının da gerçekten yazılmaya değer şeyler olduğunu düşünürüm.

Geceleri uyurken yatağımın başucunda defterim, kalemim ve bazen de ses kayıt cihazım, akıllı telefonum olur. Akla gelebilecek her konuda pek çok şeyi sonradan yazmak üzere not eder;  yaptığım bu kayıtların büyük bir çoğunluğunu da aradan hatırı sayılır bir süre geçtikten sonra niçin yazdığımı anımsamakta güçlük çekerim.

Sabahın erken saatlerinde genellikle şiir dizeleri çalar kapımı.Duvardaki bir örümcek, kumaştaki bir renk, karşımdaki insanın yüzündeki bir gölge, okumuş olduğum kitaptaki bir cümle, izlediğim filmdeki bir sahne esin kaynağım olabilir.

Yataktan kalkmadan önce, yüzümü yıkarken, dişlerimi fırçalarken, kahvaltı masasından dışarı bakarken aklıma düşen bir söz, bir dizin hemen üç olur, beş olur, on beş olur. Bu arada kahvaltım, giyinmem biraz gecikir; bir şey yapamam.

Aklıma gelenleri olabildiğince anlaşılır dizelerle, hece vezniyle yazmayı severim. Hem şiir, hem mesaj olsun isterim.

Yazdıktan sonra düzenler ve ülkemizin en bilinen şiir sitesine kaydederim.

*

Altmış yaşımı  geçmiş olduğum bi günlerde şiirlerimin sözünü ettiğim önemli sitedeki çok sayıda değerli çalışma içinde artık fazlaca dikkati çekmediğini, gökyüzündeki yıldızlar gibi gözlerden ırak kaldığını düşündüm.

Düşündüm ve aralarından bir kısmını alıp farklı bir formata dönüştürmeye karar verdim. Her şairin, yazarın hayali olan bir şeyi gerçekleştirdim; kitap haline getirdim.

Kitabımda Şahbettin Uluat yerine kolay akılda kalsın diye soyad yerine babamın adı olan Ali'yi ekledim. Şahbettin Ali mahlasını kullandım.

Geçen yılın son aylarında piyasaya çıkan kitabımın adı “Muhabbet Olsun.” İçeriği de birer dörtlüklerini aşağıya aldıklarıma benzer şiirlerden oluşuyor.

“Doğru hali hal edelim,

 Doğru yolu yol edelim,

 Dilimizi bal edelim,

 Sunalım, muhabbet olsun.”

         Muhabbet Olsun şiirinden.

 

 “Zaman boyutunda yoldayız şimdi,

  Kimimiz yol boyu toplayıp gider.

  Ayak direyen var, yürüyen, koşan,

  Kimimiz zıpzıptır, hoplayıp gider. “

        Yolda şiirinden.

 

  “Sen yine tetikte ol, yine önlemini al,

   Kurtlar sisli havayı bekliyorlar Abdullah.

   Yangın, duman peşinde, topluyorlar odun, dal,

   Sağda solda yakıyor, deniyorlar Abdullah.”

        Uyanık Ol Abdullah şiirinden

 

 

Milliyet Blog editörüne not:

 

Kitabın resmini eklemek isterdim ancak sitemiz buna izin vermiyor. İnternette çeşitli kitap satış siteleri ile yayıncı Elpis Yayınları kayıtlarında var. Kullanılırsa sevinirim.

 

 

 

 
Toplam blog
: 284
: 245
Kayıt tarihi
: 21.06.14
 
 

Yaşadığımız evrenin oldukça zengin bir yer olduğunun farkındayım.  Bu zenginliğin çok az bir kısm..