Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mayıs '10

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Yeni kuşak Köy Enstitüleri Derneği “İsmail Hakkı Tonguç Günleri” sempozyumu İzmir’de gerçekleşti…

Yeni kuşak Köy Enstitüleri Derneği “İsmail Hakkı Tonguç Günleri” sempozyumu İzmir’de gerçekleşti…
 

sempozyumdan görüntü


İzmir’de hava oldukça yağışlı o günlerde. Yağış etkilemedi sempozyumu.

Sempozyum oldukça etkileyici ve güzeldi. Katılım çok genişti. Ülkenin dört bir köşesinden Üniversitelerden gelen profesörler sempozyumun konuğu idi. Akademisyenler düzeyinde bir sempozyum gerçekleşti.

Yeni Kuşak Köy Enstitüleri Derneği Başkanı Prof. Dr Kemal Kocabaş çok güzel bir organizasyona imza attı. Çok başarılı bir toplantı gerçekleşti. Eğitim konuşuldu…

Konu elbette Köy Enstitüleri , eğitim. Tonguç günleri adıyla Tonguç doyasıya yaşandı, anlatıldı.

Toplantı sonrası akşam yemeğinde Prof.Dr Mustafa Altıntaş hocam ile karşılaştım, konuştum. Muğla’yı dile getirdik. Muğla Üniversitesi’nin kurulmasında ve yer seçiminde proje ve tasarımını büyük bir gönülle yürüten mimarı, Muğla gönüllüsü hocam.

Muğla Üniversitesi’nden genç akademisyenin sunduğu bildiri 17 Nisan’da Muğla Üniversitesi’nde gerçekleşen Köy Enstitüleri gününden örneklerle anlatıldı…

Bir günde yaklaşık 7, 8 oturumlu hatta parelel oturumlar düzenlendi. Yurt çapından çok geniş bir katılım oldu. O günler dile geldi… Gelecekte eğitime ışık tuttu.

Tonguç Baba ülkeyi kucaklayan adam. İnsanın insanı sömürmediği bir düşünce ile Köy Enstitülerine hayat verdi. Çok büyük bir düşünce adamı İsmail Hakkı Tonguç.

Sempozyumda oturuma katılan her bir hocam bu konuda bildiri ve sunum yaptılar. Bildiriler bir kitap olarak çoktan derlendi.

Köy Enstitülerinin ruhuydu toplantı. Olgun, ağırbaşlı güzel ve mutlu bir toplantı . Çalışkanlık ise daha çok gözükmekteydi.

Toplantı sonuç bildirgesi ile sona erdi. Başarılı ve güzel geçen akşam yemeklerinde hep birlikte olduk, söyleştik...

Toplantının sona erdiği günün ertesi günü sabah kahvaltısını birlikte yaptığım Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim fakültesi öğretim üyesi Prof. Dr Erdoğan Başar hocam eğitimde Türkiye’nin profili ne olmalıdır, bunları anlattı. Kitap ve Kütüphaneden söz ettik.

Ege Üniversitesi Eğitim fakültesi öğretim görevlisi Zeki Arıkan hocamla akşam yemeğinde söyleştik…

Çok değerli ağabeyim Köy Enstitülü Bahattin Can’la tanıştım, birlikte olduk.

Ortaklar İlk Öğretmen Okulu 4.C sınıfı. Yıl 1971. Adabelen Işığı kitabının 210.sayfası (Aynı okul ve sınıfta sınıf arkadaşı olan ablam Macide Kılınç’tır.) Bir su gibiydi, o bir öğretmendi, bu okulların ruhunu, çocukluğumda ilk ondan dinledim…. O günlerden izlerle karşılaştığım Mustafa Özmen ağabeyim ile birlikte olmaktan duyduğum heyecan ve huzur ömrümce taşıyacağım anıdır.

Ülkeyi Kucaklayan adam Tonguç Baba, yıllar önce Mehmet Cimi’den okudum. Çok anlamlı dile getirmiştir o günleri ve Tonguç’u Mehmet Cimi ağabeyim. Karşılaştım toplantıda, konuştuk söyleştik, haberleşeceğiz.

Peki ya Antalya Akdeniz Üniversitesi’nden Eğitim Fakültesi Profesör hocamın anılarından Köy Enstitüleri. Sunumda anıyı anlatırken canlandı, tüm okuduklarım. Daha 15 gün öncesi okumuştum Talip Apaydın’ın “Köy Enstitüsü Yılları” kitabını. O kitabın içinden bir bayramda Enstitüde kalarak kanal açmışlar ve elektriği getirmişlerdi, Talip Apaydın ve diğer öğrenciler. İşte bu anıyı aktardı sevgili hocam.

Çanakkale’den çıkan sunum. Öyle etkileyici idi ki, Çanakkale’nin bugünkü köylerinin durumunu ve o günleri gösteren anlatım ve gösterimi ile sunulan bildiriyi dinledim. Her şey ne kadar da açık gözler önünde.

Köy Enstitüleri bir yıldızdı. Öz türkülerimizin dili idi. Enstitüleri kucaklayan onca köy çocukları. Köyleri kalkındırdılar.

Nitelikli eğitim aranır ve özlenir hale geldi, Türkiye’de. Niçin bugün siyasilerin programlarına baktığımızda ciddi bir eğitim programına rastlanmıyor. Gelecek nesillere güvenilir bir Türkiye bırakılmıyor. Bu tür toplantıların bu duygu ve düşüncelere eğitime ışık tutması amaç haline gelecektir. Ümitliyim.

Köy Enstitüleri kapatılmasaydı bugün ülke istenilen hedefe çoktan kavuşacaktı. Şimdi öz damarımız eğitimde istenilen hedef yaratılacaktır, bir gün. İhtiyaç haline gelmiştir eğitimde öz…

İsmail Hakkı Tonguç büyük bir düşünce adamı idi…Ülkeyi kucaklayan adam. Bozkırda filizlendi, yeşerdi, boy verdi, hayat verdi. Özle buluştu…

 
Toplam blog
: 642
: 524
Kayıt tarihi
: 19.07.08
 
 

Muğla'nın YERKESİK  beldesinde dünyaya gelmişim.  Yöremin o solunacak havasını, coğrafyasını çok ..